  • 1. Data: 2018-01-16 18:09:53
    Temat: Płyta fundamentowa - ścianki działowe
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Zaletą płyty fundamentowej jest miedzy inymi to że mogę wszystkie ściany,
    konstrukcyjne i działowe murować od razu i jednoczesnie.
    Tak budowałem mój obecy dom. Ponieważ strop byl drewniany to wszystkie
    sciany i scianki
    zostaly powiazane jednym zazbrojonym wieńcem. Na to przyszły belki stropu
    drewnianego.

    Teraz zamierzam wybudować drugi dom, również na płycie fundamentowej i
    sadziłem że zamiast wspólnego wieńca zaleję to wszystko stropem żelbetowym.
    Jakiś fachowiec powiedział mi na to że nie powinno opierać sie stropu
    betonowego na sciankach działowych. Tam wewnatrz domu będą przecież również
    sciany konstrukcyjne i na nich ma się przede wszystkim opierać strop. A jak
    w tradycyjnym budownictwie muruje się scianki to też w rezultacie dochodzą
    do stropu bo przeciez szczeliny tam nie ma.
    Powiedzcie mi jak powinno sie zalewać strop zelbetowy kiedy istnieją już
    ścianki działowe.

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-01-16 18:51:51
    Temat: Re: Płyta fundamentowa - ścianki działowe
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 18:09:54 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    > betonowego na sciankach działowych. Tam wewnatrz domu będą przecież również
    > sciany konstrukcyjne i na nich ma się przede wszystkim opierać strop.

    chodzi o to zeby przez jakis przypadek strop nie oparł sie bardziej o sciany działowe
    niz konstrukcyjne bo sie zrobią grube jaja
    pewnie mozna to policzyc ale łatwiej strop oprzec o sciany konstrukcyjne, a później
    działowe tylko się do niego dotkną i nie będą przenosic sił pionowych.

    b.

  • 3. Data: 2018-01-16 19:06:28
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Tomasz wrote:

    > Powiedzcie mi jak powinno sie zalewać strop zelbetowy kiedy istnieją
    > już ścianki działowe.

    Błedy popełnianeh podczas budowy ścian działowych

    1.Sztywne połączenie ścian działowych ze stropem. Dotyczy to każdego rodzaju
    przegrody. W przypadku ścian murowanych 2-3 cm szczelinę między stropem i
    ścianą wypełnia się pianką poliuretanową, a następnie tynkuje, ścinając
    kielnią górną krawędź tynku. Powstałą w ten sposób szczelinę wypełnia się
    masą akrylową (którą można malować). Chroni to przed ewentualnymi
    pęknięciami na skutek ugięcia stropu, a także zapobiega przenoszeniu
    dźwięków uderzeniowych z wyższej kondygnacji.

    2.Murowanie ciężkich przegród bezpośrednio na jastrychu przykrywającym
    izolację cieplną podłogi na gruncie. Może to powodować pękanie jastrychu.
    Wzdłuż przebiegu takich ścian należy ułożyć dodatkowe zbrojenie tworzące
    stopkę rozkładającą nacisk przegrody na większą powierzchnię, a pozostałą
    część podkładu podłogowego oddylatować szczeliną z elastycznym wypełnieniem.

    3.Oparcie przegrody z płyt gipsowo-kartonowych bezpośrednio na podłodze.
    Przy montażu takiej ściany konieczne jest zastosowanie podkładek o grubości
    ok. 1 cm, a przy wykańczaniu powstałą szczelinę należy wypełnić pianką
    montażową.

    4.Montaż ścian szkieletowych przed otynkowaniem pozostałych ścian i sufitu.
    Stwarza to ryzyko zabrudzenia płyt zaprawą oraz ich zawilgocenia, zwłaszcza
    w miejscach styku z sufitem lub ścianami.

    5.Zbyt głębokie umieszczenie wkrętów mocujących płyty g-k. Wkręty te powinny
    być nieznacznie zagłębione w płycie (nie mogą przecinać warstwy papieru).
    Przy dokręcaniu ich wkrętarką elektryczną należy używać końcówek z
    ogranicznikiem głębokości dokręcenia.

    6.Nieprawidłowy układ warstw ślepych ścian. W tzw. ślepych ścianach
    odgradzających nieużytkowane powierzchnie pod skosami, np. na poddaszu,
    wykonywanych w systemie lekkiej zabudowy, od strony zewnętrznej powinna
    znajdować się izolacja cieplna osłonięta folią paroprzepuszczalną, a pod
    płytami g-k lub innym poszyciem należy ułożyć folię paroszczelną. Taka
    przegroda skutecznie oddzieli przestrzeń ogrzewaną od nieogrzewanej.

    7.Nieprawidłowe wykonanie otworów drzwiowych w ścianach szkieletowych.
    Podczas wykonywania otworów w takich przegrodach w nadprożu należy wstawić
    dodatkowe profile słupkowe. Płyty montowane w tym miejscu powinny być
    wycięte w kształt odwróconej litery L, ale ich łączenia nie mogą przebiegać
    w linii słupków ościeżowych. W przypadku montowania ciężkich drzwi (powyżej
    25 kg) należy zastosować słupki ościeżowe z grubszej blachy.

    8.Osłabienie izolacyjności akustycznej ściany przez zamontowanie
    nieodpowiednich drzwi. Jeśli zależy nam na dokładnym wyciszeniu
    pomieszczenia, także drzwi muszą być szczelne - z uszczelkami na obwodzie i
    ewentualnie z izolacją akustyczną w skrzydle. Trzeba jednak pamiętać, że
    uszczelnienie drzwi uniemożliwi wentylację pośrednią pomieszczenia (nawiew w
    oknie a wywiew do kanału wentylacyjnego w innym pomieszczeniu) i trzeba ją
    zastąpić wentylacją mechaniczną bądź niezależnym kanałem wentylacyjnym.

    9.Niewłaściwe wykonanie bruzd i otworów instalacyjnych w przegrodach. Do ich
    utworzenia nie należy używać elektronarzędzi kujących (młotowiertarek),
    młotków i przycinaków, ponieważ może to spowodować wybicie poszczególnych
    cegieł lub bloczków bądź ściana może popękać. Do bruzdowania należy używać
    bruzdownic tarczowych, a do wykonywania dużych otworów - otwornic z nasypem
    ściernym. Głębokość bruzd nie może przekraczać 1/3 grubości ściany (na
    krótkich odcinkach - do 1 m, dopuszczalne jest pogłębienie ich do połowy
    grubości przegrody).

    10.Złe rozplanowanie w ścianie puszek elektrycznych. Puszki pod gniazda i
    łączniki montowane po obu stronach ściany nie powinny wypadać naprzeciw
    siebie. Osłabia to bowiem izolację akustyczną przegrody, a ponadto w
    cienkich ścianach takie ich osadzenie może nie być możliwe

    Pozdr. T.

  • 4. Data: 2018-01-16 19:27:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

    > Teraz zamierzam wybudować drugi dom, również na płycie fundamentowej

    Czy i w tym domu pod płytą będzie metro dla kotów? Bardzo mi się ta
    idea spodobała.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2018-01-16 21:52:52
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał

    > Czy i w tym domu pod płytą będzie metro dla kotów? Bardzo mi się ta
    > idea spodobała.

    Cieszę się ze pamiętasz o moich kotach.
    W nowym domu zrobię standardowe kocie drzwiczki (jak w Hameryce),
    zamontowane w drzwiach na taras.

    Jeśli zaś chodzi o ścianki działowe to przekonsultuję to jeszcze z moim
    projektantem.
    Może zrobić jednolity zazbrojony wieniec i na to wylać strop?
    Jak to się robi przy płytach fundamentowych i stropie betonowym?

    --
    Tomasz

  • 6. Data: 2018-01-16 22:55:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.01.2018 o 21:52, Tomasz pisze:

> [...]
    > Może zrobić jednolity zazbrojony wieniec i na to wylać strop?
    > Jak to się robi przy płytach fundamentowych i stropie betonowym?

    a dlaczego wybrałeś taki strop? cena?

    ToMasz

  • 7. Data: 2018-01-17 00:07:44
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał

    > a dlaczego wybrałeś taki strop? cena?

    Chciałem najprostszy i najtańszy ale może faktycznie to błąd i istnieje inny
    prostszy i tańszy
    dla domu parterowego?
    Masz jakiś pomysł?

    --
    Tomasz

  • 8. Data: 2018-01-17 00:44:03
    Od: marios <n...@n...pl>

    W dniu 17.01.2018 o 00:07, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał

    > Chciałem najprostszy i najtańszy ale może faktycznie to błąd i istnieje
> [...]

    Ja zalewałem żelbet. Były dwa powody, jeden to spora rozpiętość, drugi
    ..tutaj nieistotny.
    Robiłem na drewnianych stemplach i dechach 1/2 cala.
    Oj było pierdzielania się z tym. A zborjenie to kierbud zażyczył sobie
    "jak w projekcie", kurde finalnie nie było jak chodzić po tym zbrojeniu
    (dole + górne) - takie gęste, że nogi nie bardzo było gdzie wepchnąć, a
    w rogach to juz jakiś kosmos, dolne na krzyż i jeszcze po ukosie - drut
    na drucie że czasem zastanawiałem się jak to upchnąć.
    Na koniec przez jednego durnia druga betoniarka ugrzęzła i rozkopała
    totalnie dojazd pod budynek. Wróciła z [moim] betonem do betoniarni a ja
    zostałem się z zalanym w 2/5 stropem.
    Patrząc z dzisiejszej perspektywy - taniej by mi być możę wyszło ściągąć
    300km płyty strunobetonowe, żerański, filigram ,.. albo po prostu zrobić
    te podciągi i terivę (teriva mocno mi nie pasowała, ale..)
    Jak jest dobry uklad budynku i sprawna ekipa i wie co to dokładnośc
    (moja wylała mi o 3cm grubiej z jednej strony, bo mieli mierzyć od
    lasera, ale ..przez tą betoniarkę i zamieszanie) to może i zrobi w miarę
    tanio.
    ps. strop podwieszany, wiec nie dbałem o równość od spodu.

  • 9. Data: 2018-01-17 07:59:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-17 o 00:07, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał

    > Chciałem najprostszy i najtańszy ale może faktycznie to błąd i istnieje
    > inny prostszy i tańszy
    > dla domu parterowego?

    Najtańszy będzie brak stropu, skoro parterówka.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2018-01-17 18:17:17
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Najtańszy będzie brak stropu, skoro parterówka.

    A co z izolacja termiczną?
    Chciałbyś może ocieplić skosy dachowe?
    To jest najgorszy pomysł jaki wymyślono ostatnimi laty.
    Jak myślisz dlaczego przez setki a może tysiące lat w domach parterowych
    izolowano stropy a nie połacie dachowe?

    --
    Tomasz