  • 11. Data: 2018-01-17 18:31:35
    Temat: Re: Płyta fundamentowa - ścianki działowe
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-01-17 o 00:07, Tomasz pisze:
    > Chciałem najprostszy i najtańszy ale może faktycznie to błąd i istnieje
    > inny prostszy i tańszy
    > dla domu parterowego?
    > Masz jakiś pomysł?

    Samo nasuwa się wykonanie stropu drewnianego. Przy poddaszu, które ma
    być strychem - może być naprawdę skromna konstrukcja, np. z desek 45x220
    mm co 60 cm. Na tym płyta OSB 22, albo 25mm i gotowe.

    --
    MN

  • 12. Data: 2018-01-17 21:30:43
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, January 17, 2018 at 6:31:40 PM UTC+1, Marcin N wrote:

    > Samo nasuwa się wykonanie stropu drewnianego.

    dokladnie...

    On Tuesday, January 16, 2018 at 6:09:54 PM UTC+1, Tomasz wrote:
    > Tam wewnatrz domu będą przecież również sciany konstrukcyjne

    W parterowym domku? pewnie wystarczy 2-6 zelbetowych slupow postawic (jesli
    konstrukcja dachu tego wymaga), a reszta to scianki dzialowe (te slupy zakladam, ze w
    tych sciankach sie "schowaja")

    WS

  • 13. Data: 2018-01-18 00:05:35
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 17 stycznia 2018 18:17:19 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > A co z izolacja termiczną?
    > Chciałbyś może ocieplić skosy dachowe?
    > To jest najgorszy pomysł jaki wymyślono ostatnimi laty.
    > Jak myślisz dlaczego przez setki a może tysiące lat w domach parterowych
    > izolowano stropy a nie połacie dachowe?

    a jakie były mozliwosci ocieplania dachu ze strzechy położonej na konarach?
    Nie przesadzasz aby z utozsamianiem tego co dawniej z tym co lepsze?

    b.

  • 14. Data: 2018-01-18 09:19:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-17 o 18:17, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > A co z izolacja termiczną?
    > Chciałbyś może ocieplić skosy dachowe?

    Skądże. Ocieplić sufit podwieszany

    --
    Pete

  • 15. Data: 2018-01-18 12:26:35
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał

    > Skądże. Ocieplić sufit podwieszany

    No tak, ale do czegoś musisz go podwiesić.
    Jakaś przynajmniej kratownica na poziomie stropu musi chyba być?

    --
    Tomasz

  • 16. Data: 2018-01-18 13:14:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-18 o 12:26, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał

    > No tak, ale do czegoś musisz go podwiesić.
    > Jakaś przynajmniej kratownica na poziomie stropu musi chyba być?

    Zależy jaki masz mieć dach. płaski czy tradycyjny. I jaka ew więźba.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2018-01-18 15:00:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

    > No tak, ale do czegoś musisz go podwiesić.
    > Jakaś przynajmniej kratownica na poziomie stropu musi chyba być?

    Musi. Znajomy ma dom, tak ze czterysta metrów zabudowy, poza niewielką
    częścią parterowy. Tam ma właśnie takie niezbyt tęgie belki, do których
    podwieszony jest sufit. Da się po tym chodzić, ale z ostrożnością, więc
    stropem nazwać tego nie można. Ekonomicznie wygląda to dobrze.

    --
    Jarek