    From: "Tomasz" <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Płyta fundamentowa - ścianki działowe
    Date: Tue, 16 Jan 2018 18:09:53 +0100

    Zaletą płyty fundamentowej jest miedzy inymi to że mogę wszystkie ściany,
    konstrukcyjne i działowe murować od razu i jednoczesnie.
    Tak budowałem mój obecy dom. Ponieważ strop byl drewniany to wszystkie
    sciany i scianki
    zostaly powiazane jednym zazbrojonym wieńcem. Na to przyszły belki stropu
    drewnianego.

    Teraz zamierzam wybudować drugi dom, również na płycie fundamentowej i
    sadziłem że zamiast wspólnego wieńca zaleję to wszystko stropem żelbetowym.
    Jakiś fachowiec powiedział mi na to że nie powinno opierać sie stropu
    betonowego na sciankach działowych. Tam wewnatrz domu będą przecież również
    sciany konstrukcyjne i na nich ma się przede wszystkim opierać strop. A jak
    w tradycyjnym budownictwie muruje się scianki to też w rezultacie dochodzą
    do stropu bo przeciez szczeliny tam nie ma.
    Powiedzcie mi jak powinno sie zalewać strop zelbetowy kiedy istnieją już
    ścianki działowe.

    --
    Tomasz