    Subject: Re: Płyta fundamentowa - ścianki działowe
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: marios <n...@n...pl>
    Date: Wed, 17 Jan 2018 00:44:03 +0100

    W dniu 17.01.2018 o 00:07, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał

    > Chciałem najprostszy i najtańszy ale może faktycznie to błąd i istnieje
    > inny prostszy i tańszy
    > dla domu parterowego?
    > Masz jakiś pomysł?
    >
    > --
    > Tomasz

    Ja zalewałem żelbet. Były dwa powody, jeden to spora rozpiętość, drugi
    ..tutaj nieistotny.
    Robiłem na drewnianych stemplach i dechach 1/2 cala.
    Oj było pierdzielania się z tym. A zborjenie to kierbud zażyczył sobie
    "jak w projekcie", kurde finalnie nie było jak chodzić po tym zbrojeniu
    (dole + górne) - takie gęste, że nogi nie bardzo było gdzie wepchnąć, a
    w rogach to juz jakiś kosmos, dolne na krzyż i jeszcze po ukosie - drut
    na drucie że czasem zastanawiałem się jak to upchnąć.
    Na koniec przez jednego durnia druga betoniarka ugrzęzła i rozkopała
    totalnie dojazd pod budynek. Wróciła z [moim] betonem do betoniarni a ja
    zostałem się z zalanym w 2/5 stropem.
    Patrząc z dzisiejszej perspektywy - taniej by mi być możę wyszło ściągąć
    300km płyty strunobetonowe, żerański, filigram ,.. albo po prostu zrobić
    te podciągi i terivę (teriva mocno mi nie pasowała, ale..)
    Jak jest dobry uklad budynku i sprawna ekipa i wie co to dokładnośc
    (moja wylała mi o 3cm grubiej z jednej strony, bo mieli mierzyć od
    lasera, ale ..przez tą betoniarkę i zamieszanie) to może i zrobi w miarę
    tanio.
    ps. strop podwieszany, wiec nie dbałem o równość od spodu.