  • 1. Data: 2018-09-05 07:38:59
    Temat: Karton i papier w kominku
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Zapytam tak na fali ekoszaleństwa, jakie się rozszerza:
    czy używanie jako podpałki w kominku np. gazet i kartonu jest zgodne z
    tzw. prawem, czy nie?
    Rozumiem, że gdyby ta gazeta, czy karton były u mnie zakwalifikowane,
    jako odpad, to już by było przestępstwo, ale są to zupełnie dobre (choć
    nieaktualne) gazety i karton nówka po butach Ryłko.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-09-05 09:23:57
    Od: l...@g...com

    Jak po Ryłko to w porządku jest.

  • 3. Data: 2018-09-05 10:23:08
    Temat: Re: Karton i papier w kominku
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 09:23, l...@g...com pisze:
    > Jak po Ryłko to w porządku jest.

    Bo z Deichmanna to już zdecydowanie niepatriotycznie ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2018-09-05 10:48:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Sep 2018 07:38:59 +0200, Jacek

    > Zapytam tak na fali ekoszaleństwa, jakie się rozszerza:

    Raczej smogoszaleńśtwo się w końcu kurczy. Dochodzimy powoli do czego
    reszta cywilizowanej europy dotarła ze 15-20 lat temu... Do ich obecnego
    stanu jeszcze nam daleka droga.

    > czy używanie jako podpałki w kominku np.
    > gazet i kartonu jest zgodne z tzw. prawem,
    > czy nie?

    Jak czytasz gazetę, to nie jest odpadem (dla jasności, jak odkładasz żeby
    poczytać w późniejszym czasie, to też jeszcze nie). Jak produkt jest w
    pudełku kartonowym to karton nie jest odpadem (jak odkładasz żeby w
    przyszłości doń ponownie zapakować, to też nie) . W momencie jak już jest
    niepotrzebne, to formalnie staje się śmieciem. Ergo, wkłądasz do kominka to
    palisz śmiecia. I pół biedy jak karton, ale gazeta to poza papierem także
    farba, nierzadko też jakieś folie i lakiery. Niemniej nie popadajmy w
    skrajność jak rodoszaleńcy, co po łyknięciu ustawy o rodo sraczkę mają
    większą niż po starym kapuśniaku.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-09-05 10:59:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 5 września 2018 10:48:44 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > pudełku kartonowym to karton nie jest odpadem (jak odkładasz żeby w
    > przyszłości doń ponownie zapakować, to też nie).

    A jak wpakujesz do niebieskiego wora celem segregacji a potem
    skapniesz się że trzeba odpalić kominek i uszczuplisz zawartość
    wora w celu spalenia posegregowanego surowca wtórnego? :O

    Coś tam gadają o tych elektrofiltrach na kominy? Rok temu czytałem
    że już mają przetestowane i ocertyfikatowane i są gotowi do produkcji,
    ale coś później ucichło...

    L.

  • 6. Data: 2018-09-05 11:13:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Sep 2018 01:59:38 -0700 (PDT), Lisciasty

    > A jak wpakujesz do niebieskiego wora celem segregacji a potem
    > skapniesz się że trzeba odpalić kominek i uszczuplisz zawartość
    > wora w celu spalenia posegregowanego surowca wtórnego? :O

    To tym bardziej palisz śmieci. No chyba że zapragniesz poczytać albo
    zapakować, to przestanie na powrót być śmieciem. :P

    > Coś tam gadają o tych elektrofiltrach na kominy? Rok temu czytałem
    > że już mają przetestowane i ocertyfikatowane i są gotowi do produkcji,
    > ale coś później ucichło...

    Przetestowane to one są od dawna, nie ma tylko decyzji aby je montować na
    każdym kominie. Teraz znowu temat wraca:
    http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,130517,23857293,polski-p
    omysl-na-walke-ze-smogiem-okaze-sie-przelomowy-tanie
    .html

    Oczywiście czysteogrzewanie skomentował, że to idiotyzm, bo równie dobrze
    można filtrować spaliny starych samochodów wożąć dodatkowy katalizator w
    bagażniku (ale przecież w Niemczech to nic nadzwyczajnego że się podnosi
    czystość samochodów i nie raz były starsze diesle z domontowanym DPFem).

    Ja uważam, że narzucenie montowania filtrów na kominy zmusiłoby w końcu
    ludzi do tego do czego dąży czyste ogrzewanie, aby ludzie w końcu
    zainteresowali się JAK spalają, a nie co.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-09-05 11:25:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.09.2018 o 11:13, Myjk pisze:
    > Ja uważam, że narzucenie montowania filtrów na kominy zmusiłoby w końcu
    > ludzi do tego do czego dąży czyste ogrzewanie, aby ludzie w końcu
    > zainteresowali się JAK spalają, a nie co.
    Kiedyś Czerwonoarmiści chętnie palili dobrymi meblami w piecach, a
    obecnie zdarza się to tak zwanym "uchodźcom" (w tym roku np. Kassel i
    Dusseldorf).
    Jacek

  • 8. Data: 2018-09-05 13:45:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > A jak wpakujesz do niebieskiego wora celem segregacji a potem
    > skapniesz się że trzeba odpalić kominek i uszczuplisz zawartość
    > wora w celu spalenia posegregowanego surowca wtórnego? :O

    Pójdę dalej -- co będzie, jeśli niebieski wór nałożę na wełniany garitur
    celem ochronienia go przed molami? Coś mi się zdaje, że orzekanie odpadowści
    na podstawie koloru wora lub miejsca ciepięcia go w chałupie to bullshit.
    Przeobrażenie w odpad następuje dopiero w Miejscu Składowania Odpadów
    przewidzianym ustawowo.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2018-09-05 13:51:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 5 września 2018 13:45:06 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Przeobrażenie w odpad następuje dopiero w Miejscu Składowania Odpadów
    > przewidzianym ustawowo.

    Tu bym polemizował. Przeobrażają zwykle mietki co przyjeżdżają po worki,
    przy czym kryteria przeobrażania są nieznane bo czasem przeobrażają
    losowo, biorąc tylko kilka worów a resztę zostawiają :/

    L.

  • 10. Data: 2018-09-05 14:00:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 10:23, Kżyho pisze:

    > Bo z Deichmanna to już zdecydowanie niepatriotycznie ;)
    >
    > Pzdr

    Ale z DojChama  to zgodnie z wytycznymi UE, a Ryłko to już nie.