  • 1. Data: 2012-03-09 07:45:34
    Temat: Pytanie do hydraulików amatorów
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    Witajcie.
    Zna ktoś może technikę ręcznego gwintowania rur wodociągowych?
    Problem mam taki:
    Kiedy próbuję nagwintować rurkę, to przez kilk apierwszych centymetrów
    gwintownica idzie normalnie, a dalej dzieje się coś dziwnego, miażdży rurkę
    na końcu (gdy ostatnie zęby gwintownicy dochodza do krawędzi rurki) gdzieś
    tkwi błąd, ale nie wiem gdzie.
    W trakcie gwintowania smaruję olejem i cofam gwintownicę co kawałek żeby
    odpadły wióry...
    Jakieś pomysły, fazowanie krawędzi albo coś? Próbowałem na różnych
    średnicach i kłopot tkwi w technice nie w narzędziu.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-03-09 08:13:05
    Temat: Re: Pytanie do hydraulików amatorów
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-09 08:45, Lech R pisze:
> [...]
    > Jakieś pomysły, fazowanie krawędzi albo coś? Próbowałem na różnych
    > średnicach i kłopot tkwi w technice nie w narzędziu.

    Zapewne masz narzynkę do gwintów stożkowych, nie ma na niej oznaczenia
    R1/2 czy R3/4 ? Gwinty rurowe mają chyba oznaczenie G

    Ryba

  • 3. Data: 2012-03-09 08:59:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-03-2012 o 08:45:34 Lech R <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > rurkę na końcu (gdy ostatnie zęby gwintownicy dochodza do krawędzi
    > rurki) gdzieś tkwi błąd, ale nie wiem gdzie.
    Gwintuj na raty, tzn ustaw gwintownicę przed średnicą nominalną i nagwintuj
    potem dopiero ustaw włąściwy wymiar. Czyli na podziałce trzeba cofnąć
    perścień
    o 2-3mm na noniuszu.
    Duże średnice powyżej 1 1/2 gwintuje się nawet na 3 razy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2012-03-09 11:06:26
    Od: <news>

    Użytkownik "Ryba" napisał:
    > Zapewne masz narzynkę do gwintów stożkowych, nie ma na niej
    > oznaczenia R1/2 czy R3/4 ? Gwinty rurowe mają chyba oznaczenie G

    Słyszałem ze gwinty stożkowe są szczelne, nie trzeba stosować dodatkowego
    uszczelnienia, więc dlaczego się ich w rurach wodnych nie stosuje?
    Czy na rurze przed za gwintowaniem trzeba wyciąć stożek?
    Możesz podać linka do takiej gwintownicy stożkowej?

  • 5. Data: 2012-03-09 11:09:24
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-09 12:06, news pisze:

> [...]
    > stosuje?
    > Czy na rurze przed za gwintowaniem trzeba wyciąć stożek?
    > Możesz podać linka do takiej gwintownicy stożkowej?

    Jestem teoretykiem :) tzn miałem w rękach dużo złączek głównie z
    amerykańskimi gwintami NPT również stożkowymi, ale nie widziałem jak się
    ja wykonuje. Chociaż słyszałem, że narzynki istnieją.

    Ryba

  • 6. Data: 2012-03-09 11:39:00
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    Dzięki za poradę.
    Gwintownicę mam taką :
    http://kamkup.waw.pl/index.php?route=product/product
    &product_id=171
    Nie zauważyłem, żeby była jakaś regulacja narzynek...

  • 7. Data: 2012-03-09 12:08:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2012, 12:39:00 UTC+1 użytkownik Lech R napisał:
    > Dzięki za poradę.
    > Gwintownicę mam taką :
    > http://kamkup.waw.pl/index.php?route=product/product
    &product_id=171
    > Nie zauważyłem, żeby była jakaś regulacja narzynek...

    Janusz pisał o nastawnej gwintownicy
    http://sprzedajemy.pl/gwintownica-do-rur-nastawna-do
    -2-cali,380634

  • 8. Data: 2012-03-09 12:19:33
    Od: <news>

    Użytkownik "Ryba" napisał:
    > Jestem teoretykiem :) tzn miałem w rękach dużo złączek głównie z
    > amerykańskimi gwintami NPT również stożkowymi, ale nie widziałem
    > jak się ja wykonuje. Chociaż słyszałem, że narzynki istnieją.

    trochę się tym od jakiegoś czasu interesuję ale jakoś nie mogę znaleźć
    żadnych gwintownic tego typu.

  • 9. Data: 2012-03-09 12:38:41
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    Zauważyłem...
    Tymi narzynkami pewnie też się da pracować, zwłaszcza że potrzebuję zrobić
    20 gwintów i to wszystko.
    Lech

  • 10. Data: 2012-03-09 15:04:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lech R wrote:
> [...]
    > rurkę na końcu (gdy ostatnie zęby gwintownicy dochodza do krawędzi
    > rurki) gdzieś tkwi błąd, ale nie wiem gdzie.

    być może w gównianej rurze...

    swego czasu trafiła nam sie partia rur których sie nei dało normalnei
    nagwintować wychodzł tak srednio co trzeci gwint, oddaliśmy do dostawyc i
    wzieli rury od innego i było OK.