    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budujemy Nowy Dom
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <2...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <3...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <3...@g...com>
    Date: 14 Jun 2021 18:59:56 GMT

    > Tyle razy brałeś udział w dysputach na tematy o których nie miałeś
    > pojęcia. Wysil się ten jeden raz. Jak po 1990 roku Polacy zaczęli
    > wyjeżdżać to bez względu na to gdzie wyjechali różnice w tym ile
    > zarabiali nie były duże. Ale były i odbilo się to na kierunkach
    > wyjazdu. Portugalia czy Hiszpania nie cieszyły się taką
    > popularnością jak niemcy, Francja, Anglia.

    O kierunku takie wyjazdu decyduje imo duzo wiecej.
    Wiekszosc osób które znam, wyjezdzały majac przetarty szlak na miejscu,
    znajomego który juz pojechał, cos na start etc.

    > Przy wszelkiego rodzaju
    > dyskusjach o zarobkach pojawiają się tacy co twierdzą że w
    > niemczech zarabia się cztery razy więcej niż w Polsce. Dla
    > imigrantów zarobkowych wysokość zarobków jest decydujaca. Zgodzisz
    > się z tym?

    Ma duze znaczenie.
    decydujace jest to czy jadac w dane miejsce beda w stanie miec prace i
    rzeczywiście tyle zarabiac. Ale sa tez inne przesłanki np jezyk.

    > Chwilowo nie mogą jechać na zachod Europy bo jakieś dla
    > nich ograniczenia zrobili. Oczywiście masz rację że ktoś w drodze
    > na zachód zostanie u nas. A jak to będzie 5% tych co dzisiaj tutaj
    > pracują? Tylko jak masz w zwyczaju nie dosraj się do tych pięciu
    > procent. To przykład. W dalszym ciągu ponad trzysta tysięcy
    > mieszkań zwolnią ci co wyjada na zachód. Do tego ze sto tysięcy w
    > budowie na wynajem. Proste pytanie zadane. Czy polscy pracodawcy
    > mogą zapłacić tyle co niekiedy? Jeśli tak to nie ma problemu.

    Przeciez juz od kilku lat moga wyjezdzac dalej.
    był nawet taki moment gdzie wielu wyjechało.
    A jak pracodawców nie bedzie na nich stać to muszą znaleźc takich
    pracowników na których bedzie ich stać.
    Problem zrobi sie wtedy kiedy nie bedzie miejsca na swiecie, skad
    ludzie chetnie do nas przyjada.
    Mowiłem ci wielokrotnie ze nie tylko ukraincy u nas pracuja.

    BTW jak podajesz jakies dane typu: wyjada wszyscy ukraincy i zostanie
    5% to sie nie dziw ze zwracam uwage na absurdalnosc takich szacunków.

    > Możesz być pewny że jak zachód otworzy dla Ukraińców rynek pracy
    > to oni stąd wyjadą.

    A teraz zachód jest zamkniety?

    > Tak jak przy bardzo dawnych wędrówkach ludów
    > migranci nie zabierali przygłupów i kalek. To te 5% co zostanie to
    > mogą być tacy że nikt gdzieś indziej ich nie chce.

    kurde Zenek, ty nam tu swoich historii rodzinnych nie opowiadaj...
    MSPANC ;-D

    > Jak widzisz w
    > Polsce rynek najmu jeśli przybędzie bez budowania ponad trzysta
    > tysięcy mieszkań? Do tego dzisiejszy artykuł chyba z onanetu że
    > ktoś chce się założyć że PiS w tej kadencji wprowadzi podatek
    > katastralny od drugiego mieszkania. Jeśli uważasz że jest inaczej
    > to się z nim załóż. Oczami wyobraźni widzę jak najemcy będą się
    > godzili na podwyżkę czynszu o 400 złotych na miesiąc jeśli na
    > rynku będzie więcej wolnych mieszkań niż potencjalnych najemców.

    Moge sie załozyc dokładnie w druga strone ze rzad bedzie nas probował
    łoic jak tylko sie da.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.