eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKlimatyzator na 2 pomijeRe: Klimatyzator na 2 pomije
  • Data: 2023-09-13 14:05:35
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wed, 13 Sep 2023 12:36:35 +0200, Mateusz Viste

    > dn. 13.09.2023 o 12:03, Myjk napisał:
    >> I w 2019 kupiłeś auto z 2019 za 7900E?
    > Tak. To była wówczas normalna, publiczna cena. Sandero kosztował
    > zresztą tyle samo. Wybrałem Logankę, bo miała ciut większy bagażnik.

    W PL od dawna już nowych samochodów nie było poniżej 50 tys. Nawet taki
    Spacestar (segment A) mojej małżonki 8 lat temu kosztował w salonie 45,
    kolejnego roku już wypaliły na ponad 50 (sic!), kupiliśmy go nowego za 28
    tylko dzięki koledze w Mitsu i akceptując fakt że był przepiaskowany na
    placu importera przez burzę. Ale nijak takiej ceny na rynku by się nie
    uzyskało. Tym bardziej dziwne jak w salonie nowy samochód segmentu B w 2019
    mógł kosztować 34 tys. zł

    >> Dzisiaj, goły Logan (choć z klimą) z zeszłego roku kosztuje minimum
    >> 13k E.
    >
    > Sprawdziłem na dacia.fr: Logan już nie istnieje, został Sandero. Ten
    > kosztuje 11'990 EUR (nowy). Znacząco więcej niż w 2019, no ale takie
    > czasy.

    Wiem, dlatego pisałem o samochodzie z 2022. Nie wiem jak we FR, to jest
    cena końcowa, nie dochodzi jakiś podatek etc.? W polskich salonach Dacii,
    Sandero kosztuje 15k E. Żeby było ciekawiej, to z fabryczną instalacją LPG
    już jest. Ile w takim razie we FR kosztuje Spring?

    >> Dla porównania ja też raz uprawiałem Outlanderem PHEV ekodriving (no,
    >> nie taki eko, bo do 80/h w trasie jechałem)
    > Nie rozumiem tego "też", bo ja żadnego ekodrivingu nie uprawiam.
    > Normalnie jeżdżę. Dużo zresztą dynamiczniej, niż kiedyś maluchem i z
    > nieporównywalnie wyższym komfortem.

    Dla mnie takie spalanie to jest eko, bo ja w pierdziawce żony przy
    _normalnej_ jeździe nie jestem w stanie zejść poniżej 7.

    >> No i właśnie stąd takie wyniki. Ale to podobno w elektrykach się
    >> wyłącza klimę, radio, światła i ogrzewanie...
    >
    > Ja rozumiem, że wszystko można wyłączyć, ale odpowiadasz trochę poza
    > konkursem.

    Wyjaśniam tylko skąd mogą być takie wartości. Klima w takim małym
    silniku żre z litr na setkę i pieruńsko zamula sam silnik przez co
    z automatu bardziej się go ciśnie co jeszcze podbija spalanie.
    Ale ja sobie nie wyobrażam jeździć bez klimy, tym bardziej
    z otwartymi oknami wąchając spaliny, kalecząc uszy hałasem.

    > Bo pytanie brzmiało raczej: czy dla podanych (moich lub
    > Krzysia) warunków, elektromobilność rzeczywiście może dziś mieć
    > ekonomiczny sens?

    Raczej nie, bo elektryki mają z zasady lepsze wyposażenie niż ich
    odpowiedniki spalinowe które są konfigurowalne kompletnego od golasa.
    Elektryka nie kupisz np. bez klimatyzacji czy bez "automatu", elektryki
    dają też z podstawy wyższy komfort w tym samym segmencie. Śmiem twierdzić
    że potrafią przeskoczyć nawet dwa segmenty. Oczywiście nie dotyczy to osób
    które są w stanie jeździć bez klimy i z otwartymi oknami, bo cały komfort
    idący z ciszy z powodu braku pierdziela spalinowego i tak szlag trafia.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1