  • Data: 2022-11-07 07:34:22
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.11.2022 18:02, Zenek Kapelinder wrote:

    > Czy na pewno już czas na zakupy? Dopiero początek spadku cen.

    oczywiście że jeszcze nie, nieruchomości to nie chleb, cena nie zmieni
    się z dnia na dzień - ale zgaduję, że już częściej mogą pojawiać się okazje

    Teraz można się samemu wyruchać bez gumki tak jak się wyruchali co na
    górce kupowali. Na wykresach różnych widać że górka była 5 do 8
    miesięcy temu. Nie jestem w stanie wyobrazić sobie jak ludzie klną.
    Poczekali by pół roku i zaoszczędzili kilkadziesiąt tysięcy.

    Jak kupują dla siebie to jest to zupełnie bez znaczenia. Jak na wynajem
    to pewnie potrafią kalkulować koszty.
    Ja swój dom w UK kupowałem gdy wszyscy mówili że spadną, bo brexit. Moje
    pierwsze oprocentowanie hipoteki było mega wysokie jak na tamte czasy -
    3.5% (podczas gdy inni mieli poniżej 2%). 4 lata później mój dom jest
    warty ponad 50% więcej, ale to bez znaczenia, bo go nie sprzedaję. Bez
    znaczenia jest też to, że za rok czy dwa może być warty tylko 30% więcej.

    Lukasz