  • Data: 2010-06-08 11:28:27
    Temat: Re: gotowanie: gaz czy prad? (cena)
    Od: QbaB <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Cze, 22:02, "hiphophurra" <h...@g...pl> wrote:
    > Hej,
    > 2 pytania:
    >
    > 1. Czy używanie kuchenki na prąd (indukcyjnej, płyty
    > grzewczej czy jakkolwiek się to nazywa) jest o wiele
    > droższe od używania kuchenki gazowej? Czy ktoś
    > robił takie symulacje a może sam używał jednej i
    > przerzucił się na drugą? Jak to jest w aspekcie
    > ekonomicznym?
    >
    > 2. Kupiłem mieszkanie z instalacją gazową. Chcę
    > jednak z niej zrezygnować. Rozumiem, że wystarczy
    > złożyć wypowiedzenie w firmie, z której przychodzą
    > rachunki czy jeszcze jakieś formalności trzeba dopełnić?

> [...]

    Było juz kilka razy na grupie

    Miałem gaz, mam indukcję (po przeprowadzce nie mam gazu w budynku).
    Jeżeli masz gaz to zostań przy nim. Kuchenki są tańsze i bardziej
    uniwersalne. Użytkowanie tez jest tańsze. Nie potrzebujesz specjalnych
    patelni i garnków.
    Indukcja jest ładniejsza i łatwiej wyczyścić (choć u mnie pozostaje
    często nalot bardzo trudny do zmycia zwykłymi środkami, zwłaszcza jak
    cos wykipi) ale prąd jest drogi. Poza tym jak cos wykipi na przyciski
    to kuchenka sie wyłącza i guzik z programowania.
    Jeżeli rzeczywiście masz podłaczony gaz tylko do kuchenki to moze nie
    warto płacić dodatkowych stałych opłat ale prąd(indukcja) pewnie i tak
    wyjdzie porównywalnie albo drożej.
    U mnie niestety czesto się zdarza ktos przyniesie naczynie które nie
    działa na indukcji (stary Zepter, aluminiowe patelnie) i musze
    kombinować. Nie odpalisz paierosa, nie przypalisz cebuli do rosołu nie
    podgrzejesz rurki plastikowej zeby stała sie miękka.
    Z drugiej strony na pewnoe nie narzekam na problem regulacji mocy,
    zawsze moge dobrac na indukcji taką jaką chcę aby potrawa tylko lekko
    się gotowała (mam 12 stopni mocy +booster).
    Na pewno trzeba miec 2 fazy do indukcji bo płyty mają średnio ok 6kW a
    jeden palnik w trybie boost potrafi pobierac 2,3 kW.

    Pzdr
    QbaB