  • Data: 2017-01-02 17:55:14
    Temat: Re: meldunek na działce :-)
    Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-29 o 19:42, uciu pisze:
    > Cześć,
    >
    > Kris kiedyś pisal, że da rade zameldować się na pustej działce... jutro sie
    przekonam:-)
    > Musze wymienić prawko i DR i od razu chciałbym by widnial tam adres gdzie bede
    mieszkał na stałe... a nie adres z meldunku czasowego.

    > Tak wiec numer "domu" juz mi nadali teraz czas na next step a wiec meldunek.
    > Pewnie bedzie problem bo wymagają wg www:
    > - wniosku
    > - dowód osobisty
    > - Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu - i tu polegne bo mam akt
    notarialny działki i mapke z naniesionym domem :-/

    > Ale zobaczymy ;-)

    Napiszę Ci jak to wygląda w praktyce :)

    Idziesz do urzędu, składasz wniosek o nadanie numeru porządkowego dla
    nieruchomości. Nieruchomością nie musi być budynek. Może to być działka
    i na wsiach tak z reguły jest.

    Jak już masz decyzję o nadaniu numeru porządkowego, idziesz do działu
    ewidencji ludności / meldunkowego, czy jak to tam w Twoim urzędzie się
    nazywa. I składasz wniosek o zameldowanie. Aktem własności jest akt
    nabycia działki. No bo nawet jak stoi budynek, to przecież meldują na
    podstawie aktu własności, a w akcie własności budynku przecież nie ma.
    Dodatkowo dla tej działki pokazujesz decyzję o nadaniu numeru, chociaż
    meldunki powinny dostać info z działu planowania przestrzennego
    (urbanistycznego, gospodarki nieruchomościami - jak zwał tak zwał), że
    działka ma już numer porządkowy. I najnormalniej w świecie się meldujesz.

    Urzędnik nie ma możliwości sprawdzić, czy na nieruchomości jest budynek,
    bo przecież nawet jak był wczoraj (i masz np. decyzję o pozwoleniu na
    użytkowanie), to dzisiaj może już być wyburzony. W teren nie pojedzie,
    bo jakby chciał tak każdego sprawdzić, to kolejki do meldunków byłyby
    jak stąd do Krakowa. Poza tym, na działce może stać budowla, która nie
    wymaga pozwolenia na budowę. Nikt w biurze meldunkowym się nie zna i nie
    będzie rozstrzygał, czy Ty masz prawo mieszkać w przyczepie, namiocie
    albo w kontenerze. Ważny jest numer porządkowy, żeby można było w
    ewidencji wpisać adres.

    Pozdrawiam,
    MW