eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniespora skrzynia na opałRe: spora skrzynia na opał
  • Data: 2012-04-09 21:13:59
    Temat: Re: spora skrzynia na opał
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote:
    > Witajcie.
    > Wpadł mi do głowy pomysł zrobienia skrzyni na węgiel.
    > Wyliczyłem sobie, że żeby weszło tam 4 t węgla, trzeba przestrzeni ok 4 - 5
    > kubików.
    > I teraz pytanie:
    > Z czego radzilibyście taką skrzynię zrobić?
    > Postawię sobie ją pod wiatą. Chcę, by miała otwierane wieko i drzwi z boku/od
    > czoła, żeby można było do niej normalnie wejść.
    > Czy płyta osb będzie odpowiednim materiałem do tego celu? Jeśli tak, to jaka
    > grubość?
    > 18-stka wystarczy, czy jednak 22, albo 25 mm?.
    > Takie płyty widzę w arkuszach 2,5 x 1,25 m, zatem gdybym chciał zrobić
    > skrzynię 2,5 z 1,25 x 1,25 m, to potrzebowałbym 5 arkuszy, dla większej
    > skrzyni - 1,25 x 1,25 x 3,75 m potrzeba 7 takich arkuszy, bo na długość trzeba
    > nasztukować.
    > Co zastosować jako wzmocnienie takiej skrzyni? bo jakiś stelaż musi być.
    > Postawię ją na paletach.
    >
    > A może jakiś inny materiał? Budżet to max kilkaset zł. Grube dechy mam, zatem
    > ich już kupować nie muszę i z nich stelaż da radę zrobić.

    Mój kolega posiada taką skrzynię na ekogroszek. Mniej więcej 2x3m po podstawie i
    ok. 1,2m wysokości. Dzielona klapa otwierana do góry umożliwia czerpanie węgla.
    Zrobił to ze struganych desek calowych, pomalował drewnochronem albo czymś
    podobnym.
    Wygląda to bardzo ładnie, skrzynia znajduje się tuż za ogrodzeniem frontowym,
    schowana wśród krzewów. Obok jest podjazd do garażu, więc bez problemu można ją
    zasypać.

    --
    Bartek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1