  • 1. Data: 2016-06-08 14:13:30
    Temat: Rozkminki wentylacyjne
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Jakby ktoś miał chwilę i zechciał zerknąć na ogólną koncepcję

    http://lisciasty.firehost.pl/wentylacja.pdf

    i napisał parę słów komentarza, byłbym wdzięczny ;)
    Nie chodzi mi w tej chwili o szczegółowe liczenie przepływów,
    tylko czy ogólna koncepcja nawiewów/wywiewów trzyma się kupy.
    Jeden punkt nawiewu/wywiewu to 1 lub 2 rury flex 75mm (wewnętrzna 63mm).
    Centrala na ścianie w kotłowni.

    pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2016-06-08 14:28:16
    Temat: Re: Rozkminki wentylacyjne
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 14:13:31 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Jakby ktoś miał chwilę i zechciał zerknąć na ogólną koncepcję
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/wentylacja.pdf

    Wywiewy w lazienkach przesun do przeciwleglych naroznikow patrzac od drzwi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-06-08 19:42:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-08 14:13, Lisciasty wrote:
    > Centrala na ścianie w kotłowni.

    Osobiście bym tego tam nie dawał. Mam izolowaną od reszty domu, osobną
    wentylację kotlowni. Jakoś śpi mi się spokojniej kiedy wiem że w razie
    pojawienia się CO zmniejszyłem szanse na zmieszanie się z tym czym oddycham.

  • 4. Data: 2016-06-08 19:49:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > tylko czy ogólna koncepcja nawiewów/wywiewów trzyma się kupy.
    > Jeden punkt nawiewu/wywiewu to 1 lub 2 rury flex 75mm (wewnętrzna 63mm).

    nawiew/wywiewy bede dawal na najdaleszej drodze drzwi-anemostat, a poza strefa mebli
    przysciennych. Jakos tak za centralnie poumieszczales.

    b.

  • 5. Data: 2016-06-08 21:11:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 19:42:22 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Osobiście bym tego tam nie dawał. Mam izolowaną od reszty domu, osobną
    > wentylację kotlowni. Jakoś śpi mi się spokojniej kiedy wiem że w razie
    > pojawienia się CO zmniejszyłem szanse na zmieszanie się z tym czym oddycham.

    No tak, nie doprecyzowałem. W kotłowni będzie jeno pompa ciepła, baniak na wodę
    i rekuperator. Żadnego swądu tam nie będzie, drzwi do garażu będą typu
    zewnętrznego, tzn. z podwójną uszczelką, izolowane.

    L.

  • 6. Data: 2016-06-08 21:12:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 19:49:12 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > nawiew/wywiewy bede dawal na najdaleszej drodze drzwi-anemostat,
    > a poza strefa mebli przysciennych. Jakos tak za centralnie poumieszczales.

    To fakt, poprawię. A generalnie jako całość? Nie za mało czegoś?
    W sensie wywiewów/nawiewów w jakimś miejscu? Ew. nie za dużo?

    L.

  • 7. Data: 2016-06-08 21:20:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 21:12:31 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > To fakt, poprawię. A generalnie jako całość? Nie za mało czegoś?
    > W sensie wywiewów/nawiewów w jakimś miejscu? Ew. nie za dużo?
    >
    > L.

    niespecjalnie widze sens wentylowania wszystkiego. Garderoby?, ba nawet w korytarzu?
    W salonie wystarczą 2szt, w sypialni 1szt

    b.

  • 8. Data: 2016-06-08 21:35:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 21:20:19 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > niespecjalnie widze sens wentylowania wszystkiego. Garderoby?,
    > ba nawet w korytarzu? W salonie wystarczą 2szt, w sypialni 1szt

    Zastanawiałem się mocno nad garderobami. Ale jak nie będą wentylowane
    to nie będzie tam smrodku? One są dość spore (celowo, żeby uniknąć szaf),
    będzie tam kupa wszystkiego (ciuchy letnie i zimowe). Mam obawy, że jak
    pozbawię je wentylacji, to może być nieciekawie.

    Co do korytarza, to wsadziłem tam nawiew z racji tego, że mam mnóstwo
    wywiewów, a mało nawiewów...

    L.

  • 9. Data: 2016-06-08 23:14:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 21:35:46 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > będzie tam kupa wszystkiego (ciuchy letnie i zimowe). Mam obawy, że jak
    > pozbawię je wentylacji, to może być nieciekawie.

    Jasne, ze rob!! Wszystko ma byc wentylowane. To nie wentylacja grawitacyjna,
    nie beda sie ciuchy kisily (fala hejtu za 3... 2.... 1.....).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2016-06-09 07:28:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 23:14:38 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Jasne, ze rob!! Wszystko ma byc wentylowane. To nie wentylacja grawitacyjna,
    > nie beda sie ciuchy kisily (fala hejtu za 3... 2.... 1.....).

    Ojtam panie, to nie onet ani fejsbók, u nas hejtu nie ma, co najwyżej
    konstruktywne dopieprzanie się, co jest jak najbardziej pożądane :P

    L.