  • 1. Data: 2014-09-05 17:53:14
    Temat: bardzo głupie pytanie
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    czy gdybym miał pieniądze (nie dyskutujmy o tym) mógłbym kupić działkę,
    wybudować na niej blok i wynajmować ludziom mieszkania za opłatą? jak
    sprawa wygląda od strony prawa? (pytam z ciekawości)

  • 2. Data: 2014-09-05 18:24:09
    Temat: Re: bardzo głupie pytanie
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 5 września 2014 17:53:14 UTC+2 użytkownik platformowe głupki napisał:
    > czy gdybym miał pieniądze (nie dyskutujmy o tym) mógłbym kupić działkę,
    >
    > wybudować na niej blok i wynajmować ludziom mieszkania za opłatą? jak
    >
    > sprawa wygląda od strony prawa? (pytam z ciekawości)

    Bez problemu. To zwyczajna działalność gospodarcza prowadzona na wpisie do ewidencji.
    Można w pewnym przypadku uniknąć zusu bo dochód nie wynika z żadnego stosunku pracy
    ani wykonywania pracy.

  • 3. Data: 2014-09-05 22:42:49
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    >
    > wybudować na niej blok i wynajmować ludziom mieszkania za opłatą? jak
    >
    > sprawa wygląda od strony prawa? (pytam z ciekawości)

    Jesli to bedzie w USA to bez problemu.

  • 4. Data: 2014-09-05 23:10:25
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 5 września 2014 22:42:49 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Jesli to bedzie w USA to bez problemu.

    W Polsce tez bez problemu, tylko słabo opłacalne w perspektywie dwudziestu pięciu
    lat. Przynajmniej w większości polskich miast.

  • 5. Data: 2014-09-06 14:41:10
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 23:10:25 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > W Polsce tez bez problemu, tylko słabo opłacalne w perspektywie dwudziestu pięciu
    lat. Przynajmniej w większości polskich miast.

    A co z "Planem zagospodarowania przestrzennego" ?
    Mowi ci to cos ?
    Urzedasy maja haki na kazdego, kto sie wyrywa do przodu.

  • 6. Data: 2014-09-06 16:00:18
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 6 września 2014 14:41:10 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    lat. Przynajmniej w większości polskich miast.

    > A co z "Planem zagospodarowania przestrzennego" ?
    >
    > Mowi ci to cos ?
    >
    > Urzedasy maja haki na kazdego, kto sie wyrywa do przodu.

    A w USA to nie mają planów zagospodarowania przestrzennego? Może tam każdy chuj na
    swój strój może wszystko robić? Pytanie głupka było teoretyczne. Można przyjąć ze
    inwestor spełni wszystkie wymagane warunki.

  • 7. Data: 2014-09-06 21:20:47
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "platformowe głupki" <N...@g...pl> wrote in message
    > czy gdybym miał pieniądze (nie dyskutujmy o tym) mógłbym kupić działkę,
    > wybudować na niej blok i wynajmować ludziom mieszkania za opłatą? jak
    > sprawa wygląda od strony prawa? (pytam z ciekawości)

    Podatek trzeba zapłacić i już ale po pierwsze to się nie opłaca, za dużo
    kostuje budowa do ceny wynajmu. Po drugie jak przestaną płącić to się nie
    pozbędziesz lokatora. Ogólnie radzę zapomnieć.

  • 8. Data: 2014-09-06 21:22:34
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    lat. Przynajmniej w większości polskich miast.

    > A co z "Planem zagospodarowania przestrzennego" ?
    > Mowi ci to cos ?
    > Urzedasy maja haki na kazdego, kto sie wyrywa do przodu.

    Spiskowa teoria dziejów...

    Przeczytałeś dokładnie pierwszy post? Nie? To przeczytaj, ze szczególnym
    zwróceniem uwagi na "mógłbym kupić działkę". Te trzy słówka czynią twoje
    wywody o PZP jakby nieadekwatnymi.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2014-09-07 01:26:07
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 6 września 2014 21:20:47 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
> [...]
    >
    > kostuje budowa do ceny wynajmu. Po drugie jak przestaną płącić to się nie
    >
    > pozbędziesz lokatora. Ogólnie radzę zapomnieć.

    Z podatkiem nie ma problemu. Ryczałt od usług albo najzwyklejszy dochodowy. Przy
    dochodowym możliwość odliczania wydatków. Teoretycznie można zgłosić wszystkie
    mieszkania jako wynajem okazjonalny. Wtedy nie obowiązują urzędowe widełki na czynsz.
    Górna granica w budynkach z mieszkaniami pod najem zwykły to 3% wartości
    odtworzeniowej rocznie w przeliczeniu na 1m2. Dla Lodzi to maksymalny czynsz ok. 370
    złotych miesięcznie za mieszkanie 50m2. Przy okazjonalnym stawki dowolne. Jak ktoś
    zapłaci milion czynszu miesięcznie za 100m2 to nic nikomu do tego. Zasadą przy najmie
    okazjonalnym jest wynajmowanie kompletnie umeblowanego i wyposażonego mieszkania, i
    że najemca nie płaci za uszkodzenia wyposażenia wynikające z normalnego użytkowania i
    zużycia. Przy najmie okazjonalnym są jakieś uproszczone procedury pozbywania się
    lokatora jak nie płaci. Czytałem kiedyś umowę na najem okazjonalny. Trzeba w niej
    było mieć notarialnie poświadczone oświadczenie że w przypadku wymówienia ma gdzie
    mieszkać. Był jeszcze zapis że w przypadku wymówienia umowy jeśli najemca sam nie
    opróżni mieszkania z własnych rzeczy to zgadza się na ich przewiezienie do jakiś
    magazynów. I że jak by nie płacił za przechowywanie to po przekroczeniu jakiegoś
    długu rzeczy przechodzą na własność kogoś tam i je może sprzedać. Generalnie
    wynajmowanie mieszkań opłaca się kamienicznikom. Mają stare dawno zamortyzowane domy.
    Z reguły są którymś pokoleniem tych co budowali kamienice. Najemcy często też są
    którymś pokoleniem pierwszych najemców. Mój kamienicznik preferuje wynajmowanie
    kolejnym pokoleniom najemców lub osobom poleconym przez nich. Dwa razy spróbował z
    najmem przypadkowym ludziom i na bardzo długo go to oduczyło eksperymentów. Ale to
    Łódź i tutaj jest raczej rynek najemcy.

  • 10. Data: 2014-09-07 09:08:07
    Od: Eryk <3...@w...pl>

    WYCINAJCIE te cytaty bo już mnie palec boli od przewijania