  • 1. Data: 2018-08-14 21:52:35
    Temat: jak zabezpieczyć jabłka
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Czy sadownicy czymś opryskują jabłka, przed przewidywanym terminem
    zbiorów, aby potem w skrzynkach nie psuły się?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2018-08-15 18:44:37
    Temat: Re: jak zabezpieczyć jabłka
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 14.08.2018 o 21:52, Krycha pisze:
    > Czy sadownicy czymś opryskują jabłka, przed przewidywanym terminem
    > zbiorów, aby potem w skrzynkach nie psuły się?
    Odpowiem mało konkretnie, bo się na tym nie znam.
    Na pewno czymś pryskają, bo u mnie zerwane jabłka z drzewa po kilku
    dniach zaczynają się psuć (nie dotyczy renet), a sklepowe leżą dwa
    tygodnie i nic.
    Niedawno kupiłem w Selgros pomidory. Były czerwone, ale twarde, więc
    sądziłem, że jak poleżą kilka dni, to dojrzeją i będą dobre. Niestety po
    tygodniu leżakowania na parapecie zaczęły się marszczyć, ale ani nie
    dojrzały, ani się nie chciały psuć i smakowały ciągle, jak niedojrzałe.
    Pomidory od sąsiada (jak mi podrzuci) mogą leżeć najwyżej kilka dni, bo
    potem robią się miękkie i się psują. Sąsiad nie używa chemii.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-08-15 22:59:27
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy sadownicy czymś opryskują jabłka, przed przewidywanym terminem
    > zbiorów, aby potem w skrzynkach nie psuły się?

    Hejka. Oczywiście, że opryskują a ponadto woskują zebrane jabłka.
    Pozdrawiam technologicznie Ja...cki

  • 4. Data: 2018-08-16 21:09:03
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 15.08.2018 o 22:59, Dirko pisze:
    > Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >    Hejka. Oczywiście, że opryskują a ponadto woskują zebrane jabłka.
    >                    Pozdrawiam technologicznie Ja...cki

    Czym to oni opryskują?

    Krycha.

  • 5. Data: 2018-08-18 11:55:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.08.2018 21:52, Krycha pisze:

    > Czy sadownicy czymś opryskują jabłka, przed przewidywanym terminem zbiorów, aby
    > potem w skrzynkach nie psuły się?

    Nie opryskują, tylko przechowują w chłodniach z regulowaną komputerowo
    atmosferą - obniżona zawartość tlenu i dwutlenku węgla, poprzez wtłaczanie
    do chłodni azotu i inne mecyje.

  • 6. Data: 2018-08-18 18:54:00
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.08.2018 o 11:55, collie pisze:
    > Nie opryskują, tylko przechowują w chłodniach z regulowaną komputerowo
    > atmosferą - obniżona zawartość tlenu i dwutlenku węgla, poprzez wtłaczanie
    > do chłodni azotu i inne mecyje.
    To mi wytłumacz, dlaczego jabłka sklepowe leżą u mnie na parapecie ponad
    tydzień i nic, a jabłka z moich drzewek leżące w tych samych warunkach
    szybko się psują.
    "Komputerowa regulacja" jakoś na mnie nie robi wrażenia.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-08-18 19:12:28
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.08.2018 18:54, Jacek pisze:

    > To mi wytłumacz, dlaczego jabłka sklepowe leżą u mnie na parapecie ponad tydzień i
    > nic, a jabłka z moich drzewek leżące w tych samych warunkach szybko się psują.
    > "Komputerowa regulacja" jakoś na mnie nie robi wrażenia.

    Spytaj sklepikarza, podobnie jak spytaj kwiaciarza, dlaczego Twoim różom po
    przyniesieniu do domu opadają łebki, a w kwiaciarni stoją jak... na weselu.
    Ja ci tylko tłumaczę, jak teraz przechowują jabłka ogrodnicy, bo mam w rodzinie
    ogrodnika z gazową chłodnią. A komputer ma robić wrażenie na jabłkach, nie na
    Tobie, bo to im dobiera odpowiedni skład atmosfery, żeby żyły długo i szczęśliwie.
    W chłodni.

  • 8. Data: 2018-08-18 23:23:27
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie opryskują, tylko przechowują w chłodniach z regulowaną komputerowo
    > atmosferą - obniżona zawartość tlenu i dwutlenku węgla, poprzez wtłaczanie
    > do chłodni azotu i inne mecyje.

    Hejka. Zawsze w osłupienie wprawia mnie gostek popisujący się swoim
    dyletanctwem. A przecież są wyszukiwarki. :-)
    Pozdrawiam konsternująco Ja...cki

  • 9. Data: 2018-08-19 00:00:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.08.2018 23:23, Dirko pisze:

    > Hejka. Zawsze w osłupienie wprawia mnie gostek popisujący się swoim dyletanctwem.
    > A przecież są wyszukiwarki. :-)
    > Pozdrawiam konsternująco Ja...cki

    No to zejdź ze słupa skonsternowany Szymonie i poopowiadaj o swej wiedzy
    nt. zabezpieczenia jabłek, nabytej w internetach. Twórca wątku pewnie
    będzie Ci dźwięczny za Twą głęboką wiedzę. Internetową. Bo wrzucać na
    newsy pierdołowate dopiski, to każdy głupek potrafi. Nawet bez słupa w zadku.

    Tak mi się jakoś skojarzyło...

    "Z wielkim żalem, z wielkim wstydem, z płaczem, szli na ziemię święci.
    Szli na ziemię, bo już w niebie, w niebie byli niepotrzebni.
    I Dionizy, i Gerwazy, i Herkules - święty Krzysztof.
    Nawet święty Atanazy i święty Euzebiusz z myszką.

    Szedł Walery oraz Józef, stary święty betlejemski,
    Grając dumkę na harmonii rzewnie szedł Kostka Napierski.
    Szła Edyta i Eugeniusz, a za nimi na ostatku
    Szedł nieszczęsny Szymon Słupnik, z wielkim słupem w zadku."

  • 10. Data: 2018-08-19 11:02:33
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Bo wrzucać na
    > newsy pierdołowate dopiski, to każdy głupek potrafi. Nawet bez słupa w
    > zadku.

    Hejka. Nie spodziewałem się od ciebie tak mocnej samokrytyki.
    Pozdrawiam obiektywnie Ja...cki