    From: AZ <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Czapa na kominie, wylać na przymrozki?
    Date: Thu, 29 Oct 2009 11:24:48 +0100

    Witam,

    Wsadziłem wkład do komina. Znacznie mniejszy niż "dziura na Mikołaja", którą
    miałem i muszę wylać dookoła nową czapę betonową. Tylko, że Pogodynka
    straszy przymrozkami.

    Dać plastyfikator? Gdzieś czytałem, że to zły pomysł przy kominie.

    Po jakim czasie będzie można palić? Dym będzie szedł ceramiczną rurą, ale
    jakoś się to będzie nierównomiernie grzać i wysuszać i chyba beton może
    popękać. Mam kominek na innym kominie, mogę poczekać. Pytanie ile, żeby
    sobie krzywdy nie zrobić?

    Ile taka rura może się rozszerzać na końcu (Eco Zapel fi20)?
    Szczelina ~2-3 mm pomiędzy rurą i betonem powinna chyba wystarczyć?

    Pozdrawiam,
    AZ