eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGłupie (obawiam się) pytania o piec, kominek, komin i czyszczenie › Głupie (obawiam się) pytania o piec, kominek, komin i czyszczenie
    From: hk <h...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Głupie (obawiam się) pytania o piec, kominek, komin i czyszczenie
    Date: Sat, 18 Sep 2010 09:45:53 +0200

    Nie mam gdzie zobaczyć a mam nadzieję że mi ktoś opowie:

    Jak rozwiązuje się w praktyce wybieranie sadzy z komina za piecem na
    ekogroszek i kominka? Wyczytałem że do kominka można się dobrać otworem
    w kolanku (nie brudzi się???), pod paleniskiem (tam chyba się popiół
    wybiera - taka szczelina wystarczy na jakieś drzwiczki?) albo w
    pomieszczeniu za ścianą robi dojście. To samo z kotłem - włazi się
    między piec a ścianę? Widziałem na jakimś zdjęciu piec z czopuchem z
    boku - przy takim to można rurę w tył na ścianę dać i miejsce na
    wyczystkę jest dostępne. Albo ustawić go na drugiej ścianie bokiem do
    komina. Ale w innych??
    U moich rodziców piec na węgiel był podłączony do komina rurą ~50cm, a
    za nim na samym dole były drzwiczki - nimi i taką "motyką" na krótkim
    kilku można było w razie czego wyciągnąć sadze na szufelkę lub na
    podłogę. Bo do pieca był swobodny dostęp z boku - tymczasem w kotłach z
    podajnikiem podajnik zasłoni mi całe dojście.
    Do pieca na ekogroszek chciałbym kupić (na razie bezskutecznie - nikt
    nie chce sprzedać) wkład ceramiczny. I on ma wyczystkę min. 40cm nad
    podłogą - i nad miską do odpływu skroplin. Jak sadza opadnie poniżej
    "niby-trójnika" wyczystki i do tej michy na kondensat to jak ją
    wybrać??? Rękami, garścią?
    Ile wg producentów, norm, użytkowników od ściany powinny być odsunięte
    kotły/podajniki? Bo wiem, że niektórzy dosuwają do samej ściany i też im
    działa i jakoś czyszczą (tylko nie wiem jak ;)

    PS kanał dymny kominka na parterze - jeśli jest piwnica - może być
    przeciągnięty do samego dołu/połowy (jak wygodniej) piwnicy? Koszt
    większy ale chyba łatwiej jakoś w piwnicy czyścić niż w salonie?