eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKocioł kondensacyjny, system kominowy z tworzywa sztucznego › Kocioł kondensacyjny, system kominowy z tworzywa sztucznego
  • Data: 2019-10-16 09:12:04
    Temat: Kocioł kondensacyjny, system kominowy z tworzywa sztucznego
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Producenci oferują do swoich kotłów systemy kominowe z tworzywa sztucznego
    Facet który mi projekt robił twuierdzi ze to jest wg polskich przepisów
    niedopuszczalne
    Czytam w necie i faktycznie np tu:
    https://instalreporter.pl/ogolna/systemy-kominowe-do
    -kotlow-kondensacyjnych/
    piszą tak:

    "pora w tym miejscu wspomnieć o kominach z tworzywa sztucznego - polipropylenu (PP).
    W wielu krajach Europy PP jest stosowany jako materiał na wkłady kominowe, czy rury
    spalinowe układów koncentrycznych. Tego typu rozwiązanie jest w Polsce zabronione.
    Już raz tutaj wymieniane Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w § 266. 1. stanowi
    ,,Przewody spalinowe i dymowe powinny być wykonane z materiałów niepalnych". Różni
    producenci, szczególnie firmy kotlarskie, starają się obejść ten przepis i
    certyfikują system kominowy razem z kotłem, ale pomimo posiadania znaku CE nie
    spełniają wymagań dla materiałów konstrukcyjnych w świetle obowiązujących przepisów
    prawa budowlanego na terenie naszego kraju."

    To jak to w końcu jest- można stosować systemy kominowe z tworzywa sztucznego czy
    nie można?