    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Lakier "Przemysłowy"?
    Date: Wed, 22 Dec 2010 22:26:13 +0100

    Mam okna, drewniane, drewno jest barwione na jakiśtam kolor.

    I chcę mieć parapety oraz kilka innych elementów wykończenia, również
    drewniane, aż się prosi, żeby były w takim samym kolorze. Niestety, póki co
    dobranie do tego lakierobejcy z dostępnych w handlu okazało się zadaniem
    iście syzyfowym, w związku z czym wpadliśmy na genialny, jak się nam
    wydawało pomysł, załatwienia oryginalnego lakieru, którym były lakierowane
    te okna, od ich producenta.

    Firma od której okna kupilismy lakier nam sprowadzi, nie ma problemu, ale
    bardzo mnie od pomysłu odwodzili, twierdząc, że to nie są normalne lakiery,
    tylko "przemysłowe", specjalnie robione do nakładania natryskowo w komorach
    bezpyłowych i że one się nie nadają do nakładania wałkiem czy pędzlem. Facet
    przyciskany pytaniem, na czym tak własciwie polega różnica twierdził
    uparcie, że na tym, że jest to lakier przemysłowy i nie potrafił tego nijak
    dokładniej uzasadnić.

    Czy ktoś coś wie, może powiedzieć więcej? Chodzi o gęstość? I czy faktycznie
    takiego lakieru nie nałożę wałkiem w domu? Dlaczego? A jeśli zorganizuję
    pistolet?

    Z konkretów: lakier ma kolor "sipo mat", a okna są produkcji Gebauera. O ile
    pamiętam z ich opisu, nie jest to żaden superduper lakier dwuskładnikowy,
    określano go jako "ekologiczny", więc pewnie raczej jakiś akryl.

    J.