    Date: Thu, 19 Sep 2013 16:32:44 +0200
    From: Jacek <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Lutowanie rynien.

    Mam do polutowania kilka odcinków rynien, które są nieużywane, ale długo
    leżały i mają bały nalot. Kwas solny teraz jest tak "groźny", jak co
    najmniej iperyt i kupić się normalnie po ludzku nie da, a płyn do
    lutowania na bazie kwasu po 8 zł za 60 ml ledwie zwilża powłokę beż
    żadnej reakcji. Lutowanie się nie udaje. Podobno boraks jest dobrym
    topnikiem, ale nie wiem, czy do ocynku.
    Poradźcie, czym to posmarować, żeby cyna złapała, ewentualnie pozostanie
    mi czyszczenie mechaniczne i ten g****y płyn.
    JAcek