  • 41. Data: 2010-12-05 20:50:00
    Temat: Re: 44% mocy pieca
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Gru, 20:01, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > A jak tam Twoja pompka ciepla?

    W tym roku jeszcze nie zamontowalem - nie wyrobilem sie z kolektorem
    ziemnym, pozatym zdobylem z 20m3 drzewa za 600 pln wiec ta zime
    jeszcze jakos przetrwam na etacie palacza i kotlownie w salonie tez
    jakos wytrzymam ;-) A kupowac pompe zeby stala nie ma sensu - one z
    roku na rok tanieja i wychodza nowe, coraz lepsze i bardziej
    dopracowane modele :) Swoja bede kupowal w okolicy wrzesnia przyszlego
    roku.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2010-12-05 21:07:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Oczywiście, że jest zimniej tam gdzie skosy. Pomieszkasz dłużej i sam
    > dojdziesz do wniosku, że taka rozpręzona wełna, ledwo dotykająca siłą
    > rozprężania do krokwii to guzik nie izolacja.
    > To nie ma prawa izolować.

    Wycinam szerzej o 2cm i jest szczelnie. Membrana powyzej zapobiega
    przewiewaniu i nic nie wieje. Druga warstwa to bedzie Supermata 18cm, wiec
    docelowo 30cm. Obaczym.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2010-12-06 00:03:22
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Wycinam szerzej o 2cm i jest szczelnie. Membrana powyzej zapobiega
    > przewiewaniu i nic nie wieje. Druga warstwa to bedzie Supermata 18cm, wiec
    > docelowo 30cm. Obaczym.

    Wszyscy wycinają 2cm więcej ale tam gdzie na kawałku narożnika u mnie jest
    ciut zimniej to musi odstawać wełna od płyty KG i tam sie robi lokalny
    przeciąg. Wstrzyknę tam pianę przez mały otworek. Nawet nie wiesz jak ciężko
    jest uszczelnić. Np krokwie mam co 90cm ale velux ma 80cm więc boczki
    wypełniłem styropianemi na to płyta. Styropian 4cm plus płyta 12mm akurat
    jeszcze było ciut na pianę. Po bokach wykleiłem wszystko hermetycznie. Płyta
    KG tez przyklejona klejem pianowym.
    Nawet wystarczyło by zostawić prześwit miedzy płytą i styropianem żeby
    zaczęło przemarzać. Pod veluxem i nad nim też styropian. Zbudowana zabudowa
    veluxa ddokoła. Wełnie juz nie wierzę i dużo kleju pianowego.

  • 44. Data: 2010-12-06 18:50:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Wszyscy wycinają 2cm więcej ale tam gdzie na kawałku narożnika u mnie jest
    > ciut zimniej to musi odstawać wełna od płyty KG i tam sie robi lokalny

    Widzisz, bo jak sie uzywa welen typu Majstermata to nie ma co sie dziwic, ze
    nie przylega szczelnie. Ja uzywam Toprocka i wyciety kawalek zachowuje sie
    prawie jak styropian. Caly kawal jest zwarty, tnie sie jak ciasto i takie
    pozostaje. Wyciete dwa cm wiecej powoduja wrecz ugiecie calego kawalka i
    tendencje do wypadania, dokladnie tak jak napinalbys jakis elastyczny
    material. Powyzej jest membrana i nie wiem skad u Ciebie ten przeciag.
    Przeciez jakas tam szczelina miedzy plyta a welna i tak nie spowoduje
    jakiegos znacznego wychlodzenia, bo gdzie Ci to powietrze ucieka z dolu?
    Powietrze miedzy plyta a welna to przeciez tez izolator.

    > Nawet wystarczyło by zostawić prześwit miedzy płytą i styropianem żeby
    > zaczęło przemarzać. Pod veluxem i nad nim też styropian. Zbudowana
    > zabudowa veluxa ddokoła. Wełnie juz nie wierzę i dużo kleju pianowego.

    Ja robie to sama piana by wypelnila szczelnie wszystkie szczeliny. Tylko
    skad u Ciebie to przemarzanie pod ocieplenie? Gdzies Ci to powietrze musi
    sie wymieniac. Plyta przeciez nie jest izolatorem i co za roznica czy miedzy
    plyta czy pod plyta? Skoro pod ociepleniem to nic nie ma prawa przemarzac.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2010-12-06 19:04:11
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Widzisz, bo jak sie uzywa welen typu Majstermata to nie ma co sie dziwic,

    Ja to nazywam majsterszmata super kit dla developerów i budowniczych stajni
    choć w stajniach bywa często lepsze ocieplenie.

    Marek

  • 46. Data: 2010-12-06 21:15:08
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Przeciez jakas tam szczelina miedzy plyta a welna i tak nie spowoduje
    > jakiegos znacznego wychlodzenia, bo gdzie Ci to powietrze ucieka z dolu?

    Wystarczy, że jest szczelinka i już leci struga zimna. Żadna wełna nic nie
    uszczelni, bo przez wełne możesz oddychać normalnie. Taki rozprężony szajs
    nie uszczelnia przepływu powietrza.
    Nigdy bym już dachu z wełny nie zrobił.
    Teraz bym kazał natrysnąć pianę z pistoletu.

  • 47. Data: 2010-12-06 21:31:20
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <k...@k...net> wrote:

> [...]
    > nie uszczelnia przepływu powietrza.
    > Nigdy bym już dachu z wełny nie zrobił.
    > Teraz bym kazał natrysnąć pianę z pistoletu.

    Trzeba było użyć wełny skalnej. Toprock rockwoola jest ciężki, zbity i
    doskonale chroni przed takimi przedmuchami, choć od tego jest membrana
    (wiatroizolacja). Jeśli gdzieś dmucha zimnym, tzn. że gdzieś izolacja jest
    nieszczelna. Zarówno membrana jak i wełna. Ja okna dachowe ocieplałem wełną.
    Po zmontowaniu regipsów wziąłem kamerę termowizyjną, skontrolowałem czy
    któreś miejsce nie jest wychłodzone, następnie nawierciłem małą dziurkę i
    napsikałem tam piany.
    U mnie wełna leży w 2 warstwach po 15cm. Między nimi miejscami jest szpara
    (np. w łazience, gdzie nie chciałem mieć sufitu na 2,6m.). Nic nie dmucha,
    łazienka jest najcieplejszym miejscem na poddaszu.

    --
    Bartek

  • 48. Data: 2010-12-06 21:56:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Wystarczy, że jest szczelinka i już leci struga zimna. Żadna wełna nic nie
    > uszczelni, bo przez wełne możesz oddychać normalnie. Taki rozprężony szajs
    > nie uszczelnia przepływu powietrza.

    No mi uszczelnia w polaczeniu z membrana. Badam na biezaco wykonana prace bo
    warunki sa odpowiednie. W koszach gdzie membrany nie da sie idealnie przybic
    zostawilem niedoklejony kawalek i spod samej membrany szczelinka wialo zimne
    powietrze. Kleje takie rzeczy tasma do membran i nic nie przewiewa. Wszystko
    razem ladnie sie ze soba zgrywa i poki co nie mam do czego sie przyczepic.
    Na przeciwko mnie jest dach ktory zaczyna wygladac jak morze. Snieg od
    kalenicy przypomina fale i prawdopodobnie w tym roku tez urwie rynny. :-(

    > Nigdy bym już dachu z wełny nie zrobił.
    > Teraz bym kazał natrysnąć pianę z pistoletu.

    I wymienial zgnile krokwie z deskami po paru latach...
    Uprzedzajac kolejna odpowiedz o stropodachach. Mam do zrobienia u siebie
    tyle ze w innym miejscu dach. Calkowita ruina obecnego stanu i chcialem
    zastosowac ocieplenie nakrokwiowe ze styropianu. Konstrukcja dachu nie ma
    znaczenia czy bedzie to strop drewniany czy betonowy. Otoz, zaden producent
    zadnego styropianu nie zaleca wykorzystania go pod zadnym pokryciem dachowym
    w naszym klimacie. Temat drazylem bezposrednio u przedstawicieli konkretnych
    firm i u technologow. Niestety na dzis nie ma styropianu nadajacego sie na
    ocieplenia pod bezposrednim pokryciem dachu. Sa do tego specjalne welny z
    pokryciem bitumicznym, ale niestety kosztuje. A ze robi sie inaczej to inna
    historia.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2010-12-08 03:38:27
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]
    > czego sie przyczepic. Na przeciwko mnie jest dach ktory zaczyna wygladac
    > jak morze. Snieg od kalenicy przypomina fale i prawdopodobnie w tym roku

    Tylko mnie załatwili deskowanym dachem ze szczeliną wentylacyjną bez
    membrany i głównie to wieje wszędzie.
    Nikt z nich się nie znał, a ja sobie nawet sprawy nie zdawałem z tego.
    Tak samo są załatwieni ci co im dadzą tanią membranę i zostawią szczelinę
    wentylacyjną. Taki sam kibel.

  • 50. Data: 2010-12-08 18:43:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tylko mnie załatwili deskowanym dachem ze szczeliną wentylacyjną bez
    > membrany i głównie to wieje wszędzie.

    Ja tez mam dach deskowany i uwazam, ze to najlepsze rozwiazanie.

    > Nikt z nich się nie znał, a ja sobie nawet sprawy nie zdawałem z tego.
    > Tak samo są załatwieni ci co im dadzą tanią membranę i zostawią szczelinę
    > wentylacyjną. Taki sam kibel.

    Tutaj juz instalatorzy pisali jak to przy montazu kolektorow slonecznych
    widzieli pod pokrycie skruszala miejscami membrane. Moze to i latwiej zrobic
    dobrze, ale jak skraplajaca sie woda zacznie wsiakac w welne po paru latach
    to bedzie jeszcze gorzej. Juz ja wole swoje trudnosci wykonawcze.

    Pozdro.. TK