  • Data: 2017-06-26 22:29:26
    Temat: Re: Basen betonowy + fundament pod przeszklenie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .06.2017 o 20:05 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > To by oznaczało że przecietny domek na płycie fundamentowej powinien
    > wyskakiwac co zimę jak popcorn.

    Specem nie jestem, ale pusty basen (w zimie bez wody) w stosunku do domu
    na płycie to słaba analogia.

    > Płytki mam w nosie. Chodzi o to aby beton nie popękał. Widze że byle jak
    > zrobiony nie pęka od byle mrozu. Może za głupi jestem aby to pojąć ale
    > jak zrobie ściany na pół metra to co ma mu się stać?

    Będziesz miał surowy beton w środku?

    > Dalej nie widze zeby to coś przeszkadzało mojej płycie fundamentowej,
    > zakopanemu obok wielkiemu kawałkowi betonu czy nie ukończonemu
    > fundamentowi od jakiś 30 lat.

    U mnie co roku w zimie prowizoryczna furtka (dołek pod słupek na pół
    metra) jest jakieś 2-5 cm wyżej od słupka z bramą (fundament na 110cm).

    > Ale ja mam dogrzewany węglem i planuje zabudowę.

    No i wg mnie to jedyne sensowne rozwiązanie, raz że będzie mniej śmieci z
    powietrza, po drugie sezon basenowy wydłuży się do 4-6 miesięcy.

    > Może i wyjadę, ale ja rozkładam basen (przypominam - grzany, 40+ stopni
    > jak trzeba) w maju i kończę jak liście spadają.

    Ja tak samo, tyle, że używany rzadko.

    Do oczyszczania basenu polecam skimer i wydajną pompę z filtrem piaskowym.
    Wszelkie śmiecie zanim opadną na dno wyłapane zostaną przez skimer. Tyle
    tylko, że wzrastają koszta - pompa 250-400W powinna chodzić te parę
    godzin w ciągu doby.
    Do tego raz na tydzień szczota z odkurzaczem (podłączona do filtra) i masz
    cały czas wodę źródlana. Chemia oczywiście cały czas w dozowniku
    (konieczny co najmniej pomiar Ph co jakiś czas) - różną chemię podaje się
    w zależności od temp. wody, otoczenia, opadów atmosferycznych ... :-)

    TG

    TG