    From: alberciq <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa domu - badania geotechniczne gruntu
    Date: Wed, 19 Apr 2017 11:26:57 +0200

    W dniu 18.04.2017 o 22:16, Roman Tyczka pisze:
    > Witam,
    >
    > Wiem, że to nieobowiązkowe, ale... czy to robicie/robiliście?
    > Kiedy, po co i w jakich okolicznościach jest to niezbędne?

    ja robiłem, mimo że miałem informacje od sąsiada z za płota, (ściana w
    ścianę - 8m dalej) sąsiad ławy kopał w glinie, co chwila wykopy w
    wodzie(działka na lekkiej pochyłości). a u mnie piasek do 2m z tym że
    pod jednym narożnikiem domu zaczynał się na ~20cm poniżej poziomem
    płyty, pod przeciwległym narożnikiem 1,5m pod poziomem płyt. Poniżej
    tych 2m mam glinę, na której to rozłożyłem kolektor poziomu od pompy -
    prawię całą działkę miałem odkrytą więc wiem że te ~2m do gliny mam na
    całej powierzchni. A no i w wykopach grama wody praktycznie nie miałem
    bo w porze suchej kopałem, cała spłynęła - pewnie do sąsiada:D

    te wszystkie odkrywki były robione dużo później po odwiertach tak
    naprawdę wiedząc że działkę będę tak przekopywał, to nie musiałem robić
    badań, ale mogłem się przygotować na to ile kamienia trzeba nawieźć pod
    dom(poszło ~200t, oraz jak głęboko ten kolektor zakopać, wiedziałem że
    warto zejść do 2m a nie poprzestawać na 1,5 bo glina więcej ciepła odda,
    a przez piach z góry woda przejdzie jak przez sito i zregeneruje mi DZ.

    tak więc warto zrobić!