eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBudowa kanalizacji sanitarnej na osiedlu z prywatną drogą › Re: Budowa kanalizacji sanitarnej na osiedlu z prywatną drogą
  • Data: 2023-06-08 22:01:33
    Temat: Re: Budowa kanalizacji sanitarnej na osiedlu z prywatną drogą
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.06.2023 o 10:51, heby pisze:
    > Teraz: pytanie czy ktokolwiek z was jest w stanie oszacować koszt
    > takiego przedsięwzięcia: połozenia rur, podpięcia domów, uruchomienia
    > przepompowni. Nie chodzi oczywiście o szklaną kulę, rozumiem jak ktoś
    > powie że od 1zł do miliona "bo nie wiadomo", ale chodzi o jakiś realny
    > przykład, może ze swojej okolicy, aby dało się pi x drzwi oszacować
    > koszta położenia kanalizacji na odcinku 150m z pompą, co da jako taki
    > pogląd czy to w ogóle ma sens. Część mieszkańców może najzwyczajniej
    > zrezygnować z partycypacji ale oni potrzebują jakiś rząd wielkości do
> [...]

    Najprościej chyba byłoby zrobić zrzutkę na projekt, który i tak musicie finalnie mieć
    dać do wyceny firmom z okolicy z opcją dla 5-10-15-wszystkich domów.

    Zrobienie wykopu, przyłączy, ułożenie rur, zasypanie to żadna filozofia, tą część
    ogarnie
    nawet firma 'szwagra'.

    Sama przepompownia, ogarnięcie przyłącza elektrycznego, okresowa konserwacja - to
    jest to
    co będzie najbardziej problematycznym składnikiem - rozdzielając te dwie części można

    sporo zaoszczędzić (ale i potencjalnie wtopić jeżeli pierwsza firma nie ogarnie a
    zaoszczędzicie też na nadzorze inwestorskim).

    W kwestii kosztów nie pomogę, ale przyłącze wody (doprowadzenie 23m z przejściem
    przez
    drogę z bloczków betonowych, studzienka z zaworem i licznikiem, podciągniecie 8m pod
    dom)
    kosztowały mnie w zeszłym sierpniu 8900 netto. Studzienkę z zawartością miałem swoją,

    reszta wykonawcy.