  • 1. Data: 2011-06-26 13:21:18
    Temat: Budowa schodow wejsciowych
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czeka mnie zbudowanie schodow wejsciowych do domu. Klasyczne trzy stopnie,
    z tym ze najniszy ma byc najszerszy, a kolejne coraz wezsze. W rzucie
    pionowym ma to miec nieco zaokraglony obrys.

    Musze sie wkopac na przynajmniej 120 cm, bo mrozy u mnie bywaja nieliche, a
    grunt jest gliniasty. I teraz pytanie - czy lepiej lac beton w ziemie lub w
    szalunek, zastosowac pustaki szalunkowe czy postawic to z bloczkow
    fundamentowych? Prosze o za i przeciw.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-06-26 17:31:31
    Temat: Re: Budowa schodow wejsciowych
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-06-2011 o 15:21:18 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nieliche, a
    > grunt jest gliniasty. I teraz pytanie - czy lepiej lac beton w ziemie
    W ziemię tylko wykop wyłóż czarną folią budowlaną.
    A potem jak uważasz albo szalunek jakieś zbrojenie i zalanie
    wszystkiego albo wymurowanie ale bez prętów zbrojenia i tak się nie
    obejdzie.
    Ja by szałował.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-06-26 19:14:47
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > czy lepiej lac beton w ziemie lub w
    > szalunek, zastosowac pustaki szalunkowe czy postawic to z bloczkow
    > fundamentowych?

    Ja bym robił monolit, czyli z betonu i to dobrze zbrojonego, żeby potem nic
    się nie rozłaziło i nie pękało. U mnie była część z bloczków i po 4 latach
    widać już szpary, właśnie będę rozwalał wszystko i robił od nowa.
    Z ciekawości, czy będziesz układał na tym terakotę? Też u siebie zrobiłbym
    okrągłe, ale jak to potem obłożyć płytkami?
    Adam

  • 4. Data: 2011-06-26 19:40:56
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 21:14:47 +0200, adam napisał(a):

    > Z ciekawości, czy będziesz układał na tym terakotę?

    Nie, planuje kamien, co tez nie ulatwia sprawy...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2011-06-26 20:15:20
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie, planuje kamien, co tez nie ulatwia sprawy...

    Sąsiad ma kamień - płomieniowany granit "szwed". Jego żona, po ostatniej zimie,
    chce to zrywać. Nie dali mat grzewczych i zimą mieli lodowisko. Płomieniowanie
    nic nie dało. Dodatkowo, nie można tego mopem umyć...

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-06-26 20:26:07
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "adam" <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Z ciekawości, czy będziesz układał na tym terakotę? Też u siebie zrobiłbym
    > okrągłe, ale jak to potem obłożyć płytkami?

    Daj spokój z okrągłymi :) Moi rodzice mają okrągłe schody, ostatni stopień ma 12
    metrów (ćwiartka okręgu). Uparli się na granit. Kamieniarz jak to wycenił, to
    ojciec mało na zawał nie zszedł.
    Płytkami da się zrobić bez problemu.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-06-26 20:55:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 22:15:20 +0200, Bartek napisał(a):

    > Sąsiad ma kamień - płomieniowany granit "szwed". Jego żona, po ostatniej zimie,
    > chce to zrywać. Nie dali mat grzewczych i zimą mieli lodowisko. Płomieniowanie
    > nic nie dało. Dodatkowo, nie można tego mopem umyć...

    A co to dokladnie sa te maty grzewcze?

    Ja chce dac twardy wapien, lupany i wyszlifowany nie na gladko, tylko na
    chropawo. No i oczywscie porzadnie zaimpregnowany.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2011-06-26 22:09:57
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > grunt jest gliniasty. I teraz pytanie - czy lepiej lac beton w ziemie lub
    > szalunek, zastosowac pustaki szalunkowe czy postawic to z bloczkow

    Wylać ale nie zapomnij wsadzić kilka cm styroduru pomiedzy dom i te schody

  • 9. Data: 2011-06-26 22:11:27
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Z ciekawości, czy będziesz układał na tym terakotę? Też u siebie zrobiłbym
    > okrągłe, ale jak to potem obłożyć płytkami?

    A no widzisz? Trzeba było pilnować, a jak zobaczyłeś fuszerkę to od razu
    ekipie nie zapłacić a nie rozwalać teraz :-)

  • 10. Data: 2011-06-26 22:24:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 00:09:57 +0200, kiki napisał(a):

    > Wylać ale nie zapomnij wsadzić kilka cm styroduru pomiedzy dom i te schody

    Beda zdylatowane od domu, to na pewno.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał