  • 81. Data: 2022-06-02 07:43:07
    Temat: Re: Ceny gazu po podwyżkach
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 2 czerwca 2022 o 06:35:03 UTC+2 Pete napisał(a):
    >.
    > Masz na swojej fakturze z końcówki 2021: 0,10895 netto czyli 0,13 brutto.
    > Jakbyś zajrzał na fakturę z początku, to pewnie było ok. 0,9

    Pokażesz fakturę z ostatnich 5 lat gdzie za gaz zapłaciłeś 13gr brutto/kWh?
    Albo 10 gr netto jeśli kiedykolwiek udało się Tobie zapłacić netto.

  • 82. Data: 2022-06-02 07:43:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 2 czerwca 2022 o 06:35:04 UTC+2 Pete napisał(a):
    > 2018lub 2019)to do końca 2021roku jego cena praktycznie się nie zmieniała.
    >
    > No ja tam widzę cenę 0,10 vs 0,20 zł netto
    W 2021?
    Jesteś tak wiarygodny jak.portal który cytowałeś.
    > Bo PiS pudruje syfa zerową stawką VAT. Jak się kasa skończy i tłum do
    > dojenia to i VAT wróci
    To dobrze czy źle że póki co VAT obniżyli?

  • 83. Data: 2022-06-02 10:10:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-31 o 06:42, Kris pisze:
    > poniedziałek, 30 maja 2022 o 22:37:16 UTC+2 Janusz napisał(a):
    > .
    > Są jakie są, co mam z tym zrobić. Reklamacji dompgnig pisać nie zamierzam.
    >
    > Ja też porównałem ostatnią fakturę z 2021 z dwoma już 2922 i wyszło 20%
    to oznacza że porównujemy nie te same okresy, przecież w zeszłym roku
    były dwie podwyższki, jedna końcem lata druga na jesieni,
    a moje rozliczenie kończy sie na czerwcu zeszłego roku, stąd mamy
    różnice w cenie kwh.

    > I co mam z tym zrobić?
    > Zapłacić trzeba.
    Niestety :(

    --
    Janusz

  • 84. Data: 2022-06-03 07:57:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.06.2022 o 07:43, Kris pisze:

    > Pokażesz fakturę z ostatnich 5 lat gdzie za gaz zapłaciłeś 13gr brutto/kWh?
    > Albo 10 gr netto jeśli kiedykolwiek udało się Tobie zapłacić netto.

    Odpowiedziałem Ci na pytanie jaki im wyszła cena gazu 11-13gr w 2021.
    Jak sobie do 0,09 zł dodasz 23% VAT, to wychodzi dokłądnie 0,11 zł

    Od razu uprzedzam, że nie wchodzę w przepychanki ile gazu jest w gazie
    albo czy opłaty stałe i przesył to jest gaz czy jednak nie.

    --
    Pete

  • 85. Data: 2022-06-03 07:59:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    > W 2021?

    Jaha.

    > Jesteś tak wiarygodny jak.portal który cytowałeś.

    Czytaj swoje faktury dokładniej :P

    > To dobrze czy źle że póki co VAT obniżyli?

    Tylko do wyborów :(

    --
    Pete

  • 86. Data: 2022-06-03 16:44:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 22 lutego 2022 o 09:35:40 UTC+1 Kris napisał(a):
    > Wczoraj dostałem pierwsza fakture za gaz po podwyżkach 2022
    > I tak:
    > faktura za okres 12.12.2021 do 17.02.2022(więc chyba wg nowych stawek)
    > Cena 1kWh wychodzi 0.24zł
    > Wcześniejsza faktura 25.10.2021-13.12.2021
    > cena 1kWh 0,20zł
    Na onanecie napisali że dzisiaj gaz jest tańszy niż w przeddzień napaści kacapów na
    Ukrainę. Napisali też że powstają nowe drogi zaopatrzenia Europy w nośniki energii i
    niekoniecznie jest to wiązane z ruskim gazem i węglem. Sytuacje kryzysowe mają to do
    siebie że wymuszają wprowadzanie rozwiązań awaryjnych. Jak zakłócenie trwa
    dostatecznie długo to procedury sprzed zakłócenia zostają na stałe zastąpione
    procedurami awaryjnymi które stają się normą.

  • 87. Data: 2022-06-03 18:03:05
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 3 June 2022 at 16:44:01 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]
    dostatecznie długo to procedury sprzed zakłócenia zostają na stałe zastąpione
    procedurami awaryjnymi które stają się normą.
    ale gaz zdrożal 500% przed wojną, na gieldach światowych
    i ta cena nadal obowiązuje i nie tanieje

    Gaz zdrożał bo to commodities a Donald wydrukował tryl;iony dolarów aby nie bylo
    krachu gospodarczego jak 100 lat temu i ta kasa poszla w paliwa i wywolała 500%
    inflację
    i ona potrwa z 10 lat, tak donosza z Wall Street,
    że podnoszenie stóp nie zdlawi inflacji nawet za 5 lat

    Mądry Chinczyk buduje 100 nowych kopalń węgla, bo wie, że wlasny węgiel to najlepsze
    paliwo, bo na miejscu, a cena to koszt wydobycia, a gaz wymaga tankowców, albo
    rurociągów, infrastruktury i pochodzi z importu, a cena dzisiaj taka, a jutro siaka

  • 88. Data: 2022-06-03 22:51:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 3 czerwca 2022 o 08:00:03 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Jaha.
    Wskazesz/ zacytujesz gdzie?

    > Tylko do wyborów :(

    Znaczy że dwa lata jeszcze? Mi to pasi

  • 89. Data: 2022-06-03 23:15:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 3 czerwca 2022 o 07:57:55 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Odpowiedziałem Ci na pytanie jaki im wyszła cena gazu 11-13gr w 2021.
    > Jak sobie do 0,09 zł dodasz 23% VAT, to wychodzi dokłądnie 0,11 zł

    Jeszcze raz bo nie zrozumiałeś:

  • 90. Data: 2022-06-04 11:57:26
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 03.06.2022 o 23:15, Kris pisze:

    > Jeszcze raz bo nie zrozumiałeś:
    > "Pokażesz fakturę z ostatnich 5 lat gdzie za gaz zapłaciłeś 13gr brutto/kWh?
    > Albo 10 gr netto jeśli kiedykolwiek udało się Tobie zapłacić netto.,?
    Tu masz zestawienie zmian ceny gazu w ciągu roku.
    https://zapodaj.net/3f71e6c2b8b94.jpg.html
    Ale podejrzewam, że twoje pytanie jest podchwytliwe i chodzi ci o całość
    rachunku. Z mojego średnia gazu z dostawą rocznie to 19gr/kWh.
    Niestety jak były obniżki cen gazu, to radośnie trąbiono ile procent
    spadnie cena paliwa gazowego, a przy podwyżkach radośnie trąbią o ile
    wzrośnie kwota rachunku. Więc sposób liczenia zależy od punktu siedzenia.

    CezaryT