  • 51. Data: 2023-02-26 11:07:30
    Temat: Re: Ciekawa informacja z Anglii
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2023 o 08:45, Trybun pisze:

    > A weź się Ty od*ol.

    Ok, przepraszam że zachęcałem się do przemyśleń.
    Dla niektórych widać to czynność bolesna, więc starają się unikać jak mogą.

  • 52. Data: 2023-02-26 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Dotyczy wszystkich którzy nie wiadomo po co mu jeszcze
    > odpowiadają. Od wielu tygodni na tej grupie nie ma nic innego.
    > Czytać się jej w rezultacie nie da.

    :)
    Przyznaje ze to jedyna słuszna decyzja bo z Zenkiem niestety rozmawia
    sie jak z nienormalnym. Nawet jak ustalisz jakies warunki brzegowe to i
    tak stwierdzi ze on tego nie powiedział a potem przekreci jakas inna
    rozmowe i bedzie ci wkładał słowa w usta...
    Mnie cały czas sugeruje ze nasze rozmowy o wodzie dotyczyły ilosci wody
    na ziemii a nie czystej wody pitnej. Pare innych dyskusji rowniez
    przekrecił. Czasami wyskoczy mi z plonkownicy, wystarczy wtedy jedna
    wymiana zdan zeby sobie przypomniec gdzie jego miejsce :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 53. Data: 2023-02-27 19:52:17
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 19/02/2023 16:36, Zenek Kapelinder wrote:
    > https://www.money.pl/gospodarka/niepokoj-w-wielkiej-
    brytanii-na-horyzoncie-tapniecie-na-rynku-mieszkanio
    wym-6868213919525504a.html
    > Jeśli tam mają być problemy to i nas będzie masakra. W Anglii nieprzerwanie od
    czasu który został nazwany kapitalizmem jest ten system z pewnymi zmianami
    utrzymywany. U nas zanim zdążył się rozwinąć został przerobiony na sowiecka modlę na
    socjalizm. W Anglii minimalne w stosunku do naszych straty w majątku narodowym w tym
    w budownictwie. Bardzo małe wojenne straty w ludziach w związku z czym brak wyraźnego
    wyżu demograficznego po wojnie. W tej chwili doskonale w porównaniu do Polski
    wskaźniki demograficzne bez względu na ich podłoże. Zauważyłem że jest jeden element
    wspólny związany z nieruchomościami tam i w Polsce ludzie nie wierzą że nieruchomości
    mogą stanieć. Według tego co artykuł napisał w Anglii mogą się spodziewać przeceny o
    40%. U nas będą nieruchomości posiadające wartość ujemną

    Po pierwsze w UK kapitalizm już dawno został zastąpiony socjalizmem (nie
    mniej resztek tego kapitalizmu utrzymuje się więcej niż zdążyło uzbierać
    w 30 lat w Polsce). Około połowa mieszkańców nie pracuje lub nie płaci w
    ogóle podatków.
    W uk większość mieszkania wynajmuje, więc są one w rękach landlordów.
    Wielu z landlordów bazuje na kredytach w których spłacają tylko odsetki
    i to właśnie może stanowić o tąpnięciu. Jeśli odsetki będą wyższe niż
    czynsz, spora część może tego nie wytrzymać. Jak do tego wartość
    nieruchomości spadnie, to nie będą mogli wziąć kolejnego fixa na 2/5
    lat. Ja tam liczę na takie czasy, bo to akurat pięknie wyprostuje rynek:
    ci, którzy nie remontowali i nie inwestowali (więc mają niższe czynsze i
    gorszych lokatorów), będą musieli się mieszkań pozbyć; kupią je inni,
    zainwestują i zarobią. No, chyba że wprowadzą takie prawo, że taka
    inwestycja będzie się opłacać tylko korporacjom (co jest bardzo
    prawdopodobne).

    Lukasz

  • 54. Data: 2023-02-27 21:58:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 lutego 2023 o 19:52:20 UTC+1 ddddddddddd napisał(a):
> [...]
    > zainwestują i zarobią. No, chyba że wprowadzą takie prawo, że taka
    > inwestycja będzie się opłacać tylko korporacjom (co jest bardzo

    Przykład z Anglią dałem żeby wykazać w zasadzie tylko jeden punkt wspólny. W Polsce
    iw Anglii ludzie nie wierzą że nieruchomości i czynsze mogą stanieć. Nie można
    wyciągać żadnych innych wniosków ze względu na zbyt duże różnice w obydwu rynkach. W
    Polsce we własnych żyje 84% ludzi a wynajmuje 4%. W Anglii jest inaczej. W Polsce
    mało jest starych i w złym stanie budynków bo była wojna i przedwojenne budownictwo
    uległo zniszczeniu. U nas był ogromny wyż demograficzny a tam czegoś takiego nie
    było. Porównywał byś gołębia z helikopterem żeby udowodnić że jedno i drugie to to
    samo bo lata?

  • 55. Data: 2023-02-28 09:14:14
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 26.02.2023 o 11:07, Cavallino pisze:

    > Ok, przepraszam że zachęcałem się do przemyśleń.
    > Dla niektórych widać to czynność bolesna, więc starają się unikać jak
    > mogą.

    Czepiasz się, wymyślasz cudy niewidy w oczywistej sprawie, i tyle..

  • 56. Data: 2023-02-28 09:19:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-02-2023 o 09:14, Trybun pisze:

    > Czepiasz się, wymyślasz cudy niewidy w oczywistej sprawie,

    Dopóki nie zrozumiesz, co napisałem (a z odpowiedzi wynika, że dalej
    tego nie zrobiłeś), to Twoje odpowiadanie jest bez sensu.

    A jeśli to dla Ciebie za trudne - nic z tym nie zrobisz.