    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 29 Jan 2022 12:53:06 -0800 (PST)
    Subject: Re: Co pierwsze, różnicówka czy bezpiecznik?
    From: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 29 stycznia 2022 o 13:52:15 UTC-6 WS napisał(a):
> [...]
    piwnice ale nie magazynek i w tym magazynku masz serwerek i po skretce laczysz sie z
    switchykiem w piwnicy i po ich masie plynie jakis prad to wtedy taka roznicowka
    bedzie sie wylaczac mimo ze w przypadku gdyby byla zainstalowana na glownym, wspolnym
    zasilaniu to by nie reagowala.
    > hm, jakoś nie wydaje mi się to możliwe, zasilacze raczej zapewniają separację
    galwaniczną, więc różnicówki nie uda się wyłączyć robiąc cokolwiek po wtórnej stronie
    transformatora...
    > a N nie jest podpięty do kabla sieciowego, może PE do ekranu, ale on nie idzie
    przez różnicówkę...
    > Ja stawiam, że będzie działalo
    Pisalem o sytuacji kiedy zasilacz bedzie albo okrutnie tani albo uszkodzony.
    Zazwyczaj bedzie dzialac ale jednak instalacje sa rozne i szczegolnie przy takich
    gdzie rozne fazy sa spiete i odleglosci duze a sprzety roznej jakosci to moga dziac
    sie dziwy.

    No i nawet w renomowanych sprzetach moga trafiac sie ciekawostki, Np. Mikrofalowka
    firmy tec (dobre 15 lat temu, ale mysle ze nadal moze sie taka akcja traifc) miala
    taka specyfike ze bolec musial byc po odpowiedniej stronie gniazda. Pol roku mordegi
    bo sie wylaczala w przypadkowych momentach a potem 10 lat sluzby stabilnie jak skala
    po obroceniu wtyczki w gniazdku.
    Roznicowki tam nie bylo wiec nie wiem czy by wywalala. Ale problem ewidentnie
    zwiazany z uziemnieniem...