    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 30 Jan 2022 09:14:18 -0800 (PST)
    Subject: Re: Co pierwsze, różnicówka czy bezpiecznik?
    From: WS <L...@c...pl>

    sobota, 29 stycznia 2022 o 21:53:07 UTC+1 ptoki napisał(a):

    > Pisalem o sytuacji kiedy zasilacz bedzie albo okrutnie tani albo uszkodzony.

    w takiej sytuacji raczej lepiej, żeby wawalało ;)

    > Zazwyczaj bedzie dzialac ale jednak instalacje sa rozne i szczegolnie przy takich
    gdzie rozne fazy sa spiete i odleglosci duze a sprzety roznej jakosci to moga dziac
    sie dziwy.

    hm, tu już całkowicie się nie zgodzę, podpiecie róznicówki 3 fazowej pod 1 fazowe
    obwody to wg mnie kryminał (dopuszczalne w PL...)
    ale to proszenie się o problemy... różnicówki to chyba najbardziej awaryjny klocek
    instalacji... jeśli nie podepnie sie N, tylko fazy (np. jakiś paproch, gruz po
    remoncie, pył wpadnie...) to na odbiornikach 1 fazowych będzie porazka - napięcie do
    400V w zależności od obciążenia faz!
    Jak dla mnie powinny byc 4 różn.: 3 fazowa dla 2-3 fazowych oddbiorników i po jednej
    na każdą fazę dla jedno fazowych

    > No i nawet w renomowanych sprzetach moga trafiac sie ciekawostki, Np. Mikrofalowka
    firmy tec (dobre 15 lat temu, ale mysle ze nadal moze sie taka akcja traifc) miala
    taka specyfike ze bolec musial byc po odpowiedniej stronie gniazda. Pol roku mordegi
    bo sie wylaczala w przypadkowych momentach a potem 10 lat sluzby stabilnie jak skala
    po obroceniu wtyczki w gniazdku.
    > Roznicowki tam nie bylo wiec nie wiem czy by wywalala. Ale problem ewidentnie
    zwiazany z uziemnieniem...

    bywa ;) , z tego co pamietam niektóre kotły gazowe miały problem z odpalaniem przy
    odwrotnym podpięciu L i N...