    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 31 Jan 2022 09:08:27 -0800 (PST)
    Subject: Re: Co pierwsze, różnicówka czy bezpiecznik?
    From: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 30 stycznia 2022 o 11:14:19 UTC-6 WS napisał(a):

    > w takiej sytuacji raczej lepiej, żeby wawalało ;)

    Moze i lepiej. Ale czasem nie ma wyjscia, dajmy na to link ethernetowy miedzy domami,
    zakopany ale jednak potencjaly jakies nierowne. Nawet znosny swiczyk moze glupiec i
    wywalac roznicowke.
    Co wtedy? A jak druga strona to osiedlowka i admin ma cie w nosie to albo nie ma
    sieci albo trza kombinowac ktory swiczyk glupieje...

    gdzie rozne fazy sa spiete i odleglosci duze a sprzety roznej jakosci to moga dziac
    sie dziwy.
    > hm, tu już całkowicie się nie zgodzę, podpiecie róznicówki 3 fazowej pod 1 fazowe
    obwody to wg mnie kryminał (dopuszczalne w PL...)

    Nie to mam na mysli. Roznicowka niech se bedzie 3 fazowa albo 1 fazowa. Wazne jest ze
    moze byc tak ze roznicowka bedzie miedzy obwodami ktore nie sa spiete ze soba
    explicite bo to jakas kablowka albo ethernet. Albo glosniki.

    > ale to proszenie się o problemy... różnicówki to chyba najbardziej awaryjny klocek
    instalacji... jeśli nie podepnie sie N, tylko fazy (np. jakiś paproch, gruz po
    remoncie, pył wpadnie...) to na odbiornikach 1 fazowych będzie porazka - napięcie do
    400V w zależności od obciążenia faz!

    To sa felery poza tym o czym pisalem. Tak, tez istotne.

    > Jak dla mnie powinny byc 4 różn.: 3 fazowa dla 2-3 fazowych oddbiorników i po
    jednej na każdą fazę dla jedno fazowych
    Mikrofalowka firmy tec (dobre 15 lat temu, ale mysle ze nadal moze sie taka akcja
    traifc) miala taka specyfike ze bolec musial byc po odpowiedniej stronie gniazda. Pol
    roku mordegi bo sie wylaczala w przypadkowych momentach a potem 10 lat sluzby
    stabilnie jak skala po obroceniu wtyczki w gniazdku.
    > bywa ;) , z tego co pamietam niektóre kotły gazowe miały problem z odpalaniem przy
    odwrotnym podpięciu L i N...

    Tez ciekawe.