    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Cyklinmowanie: jak to jest?
    Date: Tue, 18 Jan 2011 08:15:58 -0800 (PST)

    On 18 Sty, 09:39, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > Mala korekta, to sie nazywa szpachlowanie nie fugowanie. Tak czy
    > inaczej podobno robi sie to zywica a producenci olejow pisza zeby olej
    > dobrze sie wchlanial nie powinna byc niczym zabezpieczana.

    Parkiet polozony ma szpary. Potem troche pecznieje i szpary powinny
    sie zmniejszyc.
    Ale i tak zostaja.
    Wiec normalnie sie te szpary zaklajstrowuje pyłem po szlifowaniu
    (okropnie mnie wkurza jak slysze ze szlifierke nazywa sie cykliniarka)
    pomieszanym z jakims klajstrem.
    Potem sie ponownie szlifuje juz dosyc cienko i lakieruje. Lakier dosyc
    dobrze wsiaka w klepki i w te fuge ale z mojego doswiadczenia wiem ze
    czasem mozna rozpoznac ja po tym ze jest jasniejsza. Ale zazwyczaj
    tego nie widac.

    Jesli umowiles sie z parkieciarzem na gotowy wyrob od betonowej
    podlogi do zaolejowanego parkietu to on wie co robi. Jesli natomiast
    umowiles sie na usluge obejmujaca cyklinowanie to lepiej mu powiedz ze
    masz zamiar parkiet olejowac.
    Ale dobrze przeszlifowany parkiet nawet po szpachlowaniu nie powinien
    przejawiac oznak nierownomiernego wsiakania oleju.