    From: SALAMON <s...@p...beztego.fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czujniki PIR montowane w puszkach
    Date: Mon, 08 Feb 2010 14:55:41 +0100

    Jarek P. pisze:

    > Faktycznie, piszą o przesłonach, nie zauważyłem tego pierwotnie.

    > Super i na pewno te 8m wystarczy w typowych zastosowaniach, ale ja
    > pytałem o coś innego. Załóżmy, że producent deklaruje zasięg 5m. Jak
    > to się ma do realiów? Czy z tych granicznych 5m zareaguje zawsze i na
    > wszystkie osoby, czy jest to raczej tak, że z 5m to jedynie rozebrany
    > do naga stukilowy wieloryb, w dodatku trawiony gorączką i/lub z
    > płonącą pochodnią w ręku?

    Wszystko zależy od czułości elementu optycznego i konstrukcji soczewki.
    Są takie, które płonącej cysterny nie zauważą, są takie, które zauważą
    ruch rzędu 30 cm na deklarowanej przez producenta odległości (te
    przykładowe 5m) i są takie (czujniki obecności), które zarejestrują ruch
    rzędu 10 cm.

    > To jest właśnie dla mnie niejasne. Dane techniczne podają jedynie kąt
    > widzenia w poziomie. Można co prawda się zastanawiać nad konstrukcją
    > samej soczewki fresnela patrzącej "w dół" i z tego sie spodziewać, że
    > pole widzenia będzie taką poziomo ściętą połową stożka, ale pewności
    > mi brak.
    To jest właśnie takie ponad (200stopni) pół stożka. Widać to na
    schemacie u dołu strony 30.

    pozdrawiam
    SALAMON