eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd? › Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 3 Apr 2014 06:05:15 -0700 (PDT)
    <1gchxwg4b9zs6$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej
    taryfie za prąd?
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 14:17:43 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > COP to nie wszystko, gdy wziąć pod uwagę komfort
    > i że system ma także działać w lato...

    Komfort nie zmieni sie. Podlogowka tak wolno sie nagrzewa, chlodzi i tak
    wolno cieplo oddaje ze czy ja pedzisz w systemie 12h grzanie, 12h przerwa,
    czy w systemie 2h grzanie, 2h przerwa, 2h grzanie, 2h przerwa ... - nie ma
    to az takiego znaczenia - temperatura powietrza bedzie bez wiekszych wahan :)

    > Musi być bufor, żeby było gdzie składować chłodek w lato pod chłodnice.

    Ano chyba ze po to.

    > Podłoga będzie z pewnością odłączana (o czym niedawno pisałem), więc bufor
    > podłogowy automagicznie zniknie i zniknie też sens mania drugiej taryfy.

    Ja jestem za maksymalnym upraszczaniem instalacji. Twoja wydaje sie dosc
    skomplikowana - bufor, nagrzewnica w wentylacji, przelaczanie obiegow.
    Nie wiem czy to bedzie takie latwe do sterowania i czy w ogole bedzie dawalo
    prognozowany komfort. Rekuperator oczywiscie z bypassem? No bo bez to w lato
    nagrzewnica musialaby byc na rurze wywiewnej w kierunku domu, a w zime
    na dolocie :) A gdzie bedziesz wyrzucal to cieplo z chlodzenia w lato?
    Czesc oczywiscie pojdzie na grzanie CWU ale to jest o wiele za malo w
    stosunku do potrzeb. Jak juz sie baniak CWU zagrzeje - to gdzie to cieplo
    skierujesz ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.