eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd? › Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 3 Apr 2014 17:59:09 -0700 (PDT)
    <1gchxwg4b9zs6$.dlg@myjk.org>
    <c...@g...com>
    <1...@m...org>
    Subject: Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej
    taryfie za prąd?
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 22:38:20 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Nie wiem co do mnie piszesz. ;P Ja zakładam STAŁE obniżenie pracy
    > podłogówki i przekierowanie tego ciepła na nawiew.

    Jak pisalem - zalozmy ze zwiekszysz przeplyw do 200m3/h - to masz 400W mocy
    przy roznicy 8stC. Jak bedziesz puszczal 40stC (zamiast 30stC) to przepuscisz
    gdzies ten 1kW. Tyle ze caly czas bedziesz musial pedzic pompe do 40stC
    zamiast np. 30stC. Strasznie spadnie COP.

    > To pozwoli mi zamknąć
    > lub otworzyć napływ ciepła w nawiewie i dzięki temu szybciej (niż sama
    > podłogówka) obniżyć lub podnieść temperaturę powietrza.

    Ale liczyles to? Jakie zakladasz przeplywy w tej instalacji wentylacyjnej?
    Jak dla mnie to wentylacja jest od wentylacji i standardowo wykonana nie nadaje
    sie zupelnie do ogrzewania. Tu potrzebne sa duzo wyzsze predkosci przeplywow
    wiec i wieksze kanaly. A nie ma sensu wymieniac takiej ilosci powietrza.

    > Zwłaszcza zależy mi
    > na jej szybkim obniżeniu (na noc) -- i to akurat się da spokojnie osiągnąć.

    Nie prosciej trzymac w sypialni caly czas troche chlodniej? :) Ja projektowalem
    sypialnie na 18stC, a pozostale pomieszczenia na 22stC i w sypialni moze nie
    jest tak jak zakladalem ale zawsze jest troche chlodniej (te 19-20stC) i
    dobrze sie spi :-)

    > Próbuję przekonać żonę na basen ogrodowy albo jacuzzi.
    > Jak nie, to będzie trzeba zrobić DZ głębinowe.

    No tak, zawsze mozna sobie DZ szybciej zregenerowac :)
    Jacuzzi tez planuje w piwnicy - mam juz instalacje przygotowana, w sumie
    musze tez ten temat przemyslec :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.