    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla tych co mysla o wlasnej studni
    Date: Fri, 21 Nov 2014 23:01:29 +0100

    W dniu 2014-11-21 19:15, GreDi pisze:

    > jeżeli sąsiad, jakieś 150m dalej ma odwiert zrobiony i u niego jest ok.
    > To jakie są szanse, że u mnie może się coś takiego brzydkiego zadziać? :)
    >
    > Bo zawsze miałem chęć sobie działkę podlewać z takiego odwiertu, a te
    > powyższe filmiki trochę dały mi do myślenia.

    To z pewnoscia sa bardzo rzadkie przypadki. Sasiad ma OK to szansa, ze u
    Ciebie nie bedzie OK jest co najwyzej bardzo mala. Ja w zyciu wiercilem
    (nie osobiscie) dwie studnie i w obu jest OK.
    Rzecz w tym, ze studnie wierci sie bez swiadomosci problemu. W zwiazku z
    tym nalezaloby zachowac wszelkie ograniczenia prawne zwiazane z
    wierceniem studni jako dupochron. Gdyby sie problem zdarzyl to nikt Ci
    nie zarzucu, ze robiles samowole.
    Z tego co sie doczytalem w necie to studnie na zgloszenie mozna wiercic
    do 30m. Ale jeden z tych linkow pokazuje, ze problem pojawil sie juz na
    dwudziestym ktoryms metrze. Wiec napewno warto zglosic zamiar wykonania
    studni i dowiedziec sie w urzedzie co i jak na poczatek.
    Samowyplyw w sumie nie jest taki zly. Kwestia tylko skali. :-)
    U mnie samowyplyw wystepuje, ale ponizej 1,2m od poziomu gruntu, czyli
    tam, gdzie woda i tak u mnie stoi. Taki poziom wod po prostu.
    POdniesienie rury dziesiec cm powyzej zalatwia problem. Do poziomu
    gruntu pozostaje jeszcze ponad metr.

    Pozdro.. TK