    Subject: Re: Dołożenie wygodnych schodów na piętro
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Mon, 21 Dec 2020 17:53:36 +0100

    W dniu 21.12.2020 o 13:49, uciu pisze:
    > Dom marterowy z poddaszem.
    > Poddasze (częśc) prawdopodobnie bede przekształcał na mieszkalne piętro.

    Przecież ze 4-5 lat temu przerabialiśmy temat, myślałem że te schody w
    końcu gdzieś powstały?

    > Czysto teroetycznie (po pewnie potrzeba będzie jakiegoś inżyniera...do
    przeliczenia) gdzie najpiej zrobić schody....
    > Stop monolit.

    To ma być powiększenie "lebensraum-u" czy dodatkowe mieszkanie? Jak to
    drugie, to rozważałbym dobudowanie schodów na zewnątrz budynku.

    > 1 w salonie - schpdy 1biegowe... wygodne

    Jak schody w salonie nie popsują fengshui to OK, ale zastanów się czy na
    poddaszu będziesz miał ochotę i miejsce na klatkę schodową w środku piętra.

    > 2 dwubiegowe - wiąze się z rozwalenie wc i pralni (słabo troche)

    Jak musi być wc i pralnia to albo pozostaje pkt.1 i 3 albo schody zrobić
    w pomieszczeniu D2.

    > 3 dwubiegowe ale koło belki (16 prętów w niej jest)

    Nie wiem jak ta belka, ale wymierz czy wysokość i skosy dachu pozwolą na
    wygodne użytkowanie tych schodów, żeby łbem ktoś wysoki nie przywalił.

    Który wariant nie wybierzesz weź pod uwagę, że czasem trzeba coś
    pokaźnego wnieść na to piętro. Ja miałem taki przypadek, że drzwi od
    szaf przesuwnych nie mieściły się na schodach, wciągaliśmy to przez okno
    tarasowe na pietrze. Przez okno połaciowe taki myk nie przejdzie.

    > Jakie trzba papiery załatwiać zakładając, że chce to zrobić zgodnie z prawe?
    > Trzeba będzie doać ze 4 okna połaciowe , z zewnątrze dom/elewacja nie ulegnie
    zmianie.

    Nie wiem, jak na dziś to wygląda, ale ponieważ dosyć mocno chcesz
    ingerować w konstrukcję, to możliwe, że będzie potrzebne pełnoprawne
    pozwolenie na budowę. Projektant powinien wiedzieć, ale i tak zacząłbym
    od zgłoszenia. Jak się okaże że jest niewystarczające to wtedy
    przejdziesz najwyżej całą procedurę.