    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom mansardowy rok bud 1934 !! Warto?
    Date: Thu, 03 Jun 2010 09:01:29 +0200

    Marcin pisze:

    > Dom jest w pod warszawskim Konstancinie .(teren ok 600 _ m2) in plus
    > jest to ze moge go od rodziny dostac Ale warunkiem jest aby go
    > odremontowac
    > Poza tym sciany zewnetrzne wygladaja zdrowo (ale ja nie jestem
    > fachowcem) .W miejscach gdzie brakuje tynku cegly sie trzymaja na mocnej
    > zaprawie sprawdzne mlotkiem .Dom trzyma piony .Generalnie dziury w
    > dachu zaltwily stropy (wszystsko w drewnie bylo) .Izolacji napewno
    > brakuje .do tego stropy .instalacje ..Generalnie srodek i tak do
    > przrobienia bo masa malych pokoikow ...do tego na srodku ogromna klatka
> [...]
    Po zapoznaniu się z pierwszym Twoim postem i początkiem dyskusji
    myślałem sobie, że nie warto, ale... skoro dochodzi wątek darowizny :-)
    pod warunkiem odremontowania, to zmienia całkowicie postać rzeczy.
    Dodatkowo skoro masz taką lokalizację i... masz gdzie mieszkać, zatem
    się nie spieszy, to weź sobie jakiegoś fachmajstra, który fachowym okiem
    rzuci na tę budowlę i może się okazać, że zrobisz na tym doskonały
    interes :-).

    Nawet gdybyś nie miał ochoty tam zamieszkać, a sprzedać też byś nie mógł
    ze względu na uwarunkowania rodzinne - darowizna może być takim
    obostrzeniem obwarowana :-), to zawsze możesz to odpowiednio odszykować
    i przeznaczyć pod wynajem. Na pewno się zwróci. Jak będziesz tę
    nieruchomość utrzymywał w dobrym stanie technicznym i użytkował, to jak
    przyjdzie chwila, kiedy będziesz już mógł to sprzedać, to też ładny
    grosz możesz szarpnąć.

    Myślę, że o ile stan techniczny pozwala na odremontowanie willi w
    rozsądnych kosztach, to bierz. Jeśli jednak Twój 'biegły rzeczoznawca'
    uzna, że remont wymaga duuużych nakładów, to oblicz sobie, czy będzie Ci
    się to opłacać :-).

    Ja potraktowałbym to jako inwestycję, nie jako zaspokojenie doraźnych
    potrzeb, bo i mieszkać chyba bym w takim domu za bardzo nie chciał, ale
    to już rzecz gustu.

    pozdr,
    robercik-us