  • Data: 2018-09-21 20:05:11
    Temat: Re: Drewno kominkowe
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.09.2018 o 17:23, sirapacz pisze:
    > mnie ostrzegali wszyscy "nie pal bo smoła" "nie pal bo zablokujesz
    > komin" nie pal bo ...cokolwiek
    > Kominka używam jakieś 10 lat zdaje się... sosny/świerka poszło jakieś
    > 70% całości drewna jakim paliłem. Nic się nie smoli i nie zatyka. Kogut
    > (czy jak to tam się zwie) który miał się zakleić smołą ze startości
    > zwyczajnie się ukręcił i odpadł - do końca pracował wzorowo:))
    Też mi się wydaje, że z tym iglastym, to jakaś ściema. "Lobby liściaste"
    ;-) ?
    Ja palę różnym drewnem, bo mam z ogrodu drewno z orzecha, jabłoni,
    czereśni, gruszy, mam sosnę i świerk, mam brzozę, buk, olchę, wierzbę i
    topolę. Nie widzę różnicy w smoleniu pomiędzy iglastym a liściastym.
    Szyba też podobnie się brudzi. Jak dla mnie, to najgorsza jest topola,
    bo pali się, jak słoma.
    Komin oglądam osobiście raz do roku i jest na nim tylko suchy nalot i
    trochę sadzy, żadnej smoły nie ma (minimalnie zasmolona jest "czapka",
    ale ta smoła ma zapach, jak z wędzarni).
    Jacek