  • 1. Data: 2018-09-21 10:18:07
    Temat: Drewno kominkowe
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    W związku z chorymi cenami drewna opałowego (buk 220-250, brzoza 190-220,
    grab ponad 250) rzucam piątkowy temat: które z pozostałych - tańszych -
    gatunków drewna sprawdzają się w kominku? Nie pytam o iglaste, bo tu
    wszystko wiadomo.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-09-21 10:32:59
    Temat: Re: Drewno kominkowe
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    W dniu 2018-09-21 o 10:18, Maciek pisze:

> [...]
    > grab ponad 250) rzucam piątkowy temat: które z pozostałych - tańszych -
    > gatunków drewna sprawdzają się w kominku? Nie pytam o iglaste, bo tu

    Gdzie takie ceny?
    W centrum Warszawy?
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 3. Data: 2018-09-21 11:46:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 września 2018 10:17:49 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > grab ponad 250) rzucam piątkowy temat: które z pozostałych - tańszych -
    > gatunków drewna sprawdzają się w kominku? Nie pytam o iglaste, bo tu

    W nadleśnictwie pytałeś? Tylko się nie wystrasz cen na pierwszy rzut oka bo z 1m3
    drewna z nadleśnictwa handlarze robią 2m3 dla klienta;)

    A brykiet się nie nada:

    W casto od 7,50zł za 10kg, w Bricomarache widziałem podobnie
    https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instala
    cje-kominkowe/materialy-opalowe.html?&gclid=Cj0KCQjw
    rZLdBRCmARIsAFBZllFuS_bPeILK5nKUvftD2wk65Dm7bFW6cSzB
    g6z6Hccr5uvPiJwfcREaArijEALw_wcB

  • 4. Data: 2018-09-21 14:10:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 21.09.2018 10:18, Maciek pisze:

    > które z pozostałych - tańszych -
    > gatunków drewna sprawdzają się w kominku?

    Tylko brykiet - palę i sobie chwalę.

  • 5. Data: 2018-09-21 15:42:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 10:32:59 +0200, Agent0700 napisał(a):

    > Gdzie takie ceny?
    > W centrum Warszawy?

    Okolice Krakowa. Mówimy o drewnie co najmniej rocznym.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2018-09-21 15:44:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 02:46:04 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > W nadleśnictwie pytałeś?
    >Tylko się nie wystrasz cen na pierwszy
    >rzut oka bo z 1m3 drewna z nadleśnictwa handlarze robią 2m3 dla klienta;)

    Brałem nie raz, ale u mnie a) tną metry na 100 cm, a nie tak jak to czasem
    bywa na 120 cm b) jest praktycznie tylko brzoza, po inne gatunki trzeba
    jechać dalej, co podbija koszty transportu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2018-09-21 15:44:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 14:10:01 +0200, collie napisał(a):

    > Tylko brykiet - palę i sobie chwalę.

    Jaki i po ile?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2018-09-21 15:49:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 10:18:07 +0200, Maciek napisał(a):

    (...)

    Dorzucę, że testowałem klon, orzech i kasztanowiec. Klon pali się źle,
    krótkim płomieniem, orzech dobrze i pięknie pachnie, ale po 2 latach
    jeszcze nie dosechł, z kolei kasztanowiec trudno się łupie i generuje dużo
    dymu, a mało ciepła.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2018-09-21 16:09:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 września 2018 15:48:45 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Dnia Fri, 21 Sep 2018 10:18:07 +0200, Maciek napisał(a):
    > z kolei kasztanowiec trudno się łupie i generuje dużo
    > dymu, a mało ciepła.

    Też swego czasu miałem
    Jak podeschnie to nie że trudno się łupie ale praktycznie nie do połupania;)
    Co do dymu to nie zauważyłem ale ja miałem ładnie okorowane a najpewniej kora własnie
    dymi. Zdobyłem z lokalnego Herbapolu gdzie korowali bo korę do czegoś tam
    wykorzystywali a drewna sie pozbywali. Miałem tego kilka przyczep.

  • 10. Data: 2018-09-21 16:15:52
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 21.09.2018 15:44, Maciek pisze:

    > Jaki i po ile?

    Z kieleckiego Sek-Polu (transport gratis na terenie całego kraju):
    - brykiet RUF z trocin bukowych: 850 zł/960 kg (paleta),
    - brykiet Mega RUF System 3 z trocin dębowych: 920 zł/960 kg (paleta),
    - brykiet Pini&Kay z trocin bukowo-dębowych: 960 zł/1000 kg (paleta).

    Wypróbowałem wszystkie trzy odmiany przez trzy lata (choć trzy lata
    temu ceny zaczynały się tam od 650 zł) - wszystkie są świetne, ale
    im droższa, tym lepsza. :)