  • 1. Data: 2018-09-18 19:13:56
    Temat: jak ekologicznie zniszczyć dokumenty? Lekki OT
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam setki kilogramów dokumentów. nie mogę ich oddać na złom, spalić w
    zasadzie też niema gdzie. Oczywiste rozwiązanie - niszczarka.
    próbowałem, ale wydajność jest mizerna, natomiast wory z wiórkami
    papierowymi i powietrzem ledwo się mieszczą do auta na pakę. na skupie
    makulatury dostaje 3.20gr (może trochę przesadziłem)
    Widziałem filmik na którym facet "mieli" makulature, masę odciska
    formuje i tworzy brykiet. również próbowałem - za dużo roboty żeby
    uzyskać w ten sposób opał. (a może coś źle przekalkulowałem?)
    wpadłem na pomysł żeby zamoczyć dokumenty w czymś co... spowoduje że
    tekst przestanie być czytelny, albo ich stan "odrzuci" potencjalnych
    ciekawskich. zamoczyłem paczkę z dokumentami w wodzie z nadmanganianem
    potasu (chyba nazwy nie pomliłem, takie fioletowe do odkażania) licząc
    na zdecydowaną zmianę koloru. tak. z fioletowej wody wychodzą beżowe
    kartki - ale w 100% czytelne.
    czy macie jakieś pomysły jak te dokumenty przetworzyć na makulaturę?

    ToMasz

    PS w najbliższym skupie za ksążki, katalogi - tzw ciężkie - płaca dwa
    razy więcej niż za karton lub sieczkę z niszczarki. Dalej jest to kwota
    na granicy opłacalności, ale sam dla siebie wolałbym wiedziec czy
    istnieje inne rozwiazanie niż niszczarka i piec czy nie.

  • 2. Data: 2018-09-18 19:39:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz ma setki kilogramów dokumentów:

    https://youtu.be/st0h3416PsM

> [...]
    > jest to kwota na granicy opłacalności, ale sam dla siebie wolałbym
    > wiedziec czy istnieje inne rozwiazanie niż niszczarka i piec czy nie.

    Są firmy usługowe -- https://www.niszczenie-dokumentacji.pl -- o tych
    ktoś mi kiedyś wspomniał (pewnie fachowcy z długą praktyką).

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2018-09-18 19:52:40
    Temat: Re: jak ekologicznie Lekki OT
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >prawde mowiac nie bardzo rozumiem.
    chcesz zarobic na tym? jest kasa na utylizacje?
    ma byc nieczytelne za wszelka cene i od razu?
    bo jest taka opcja jak masz miejsce.
    kompost zbuduj. ile tego jest? metr szescienny? no bo jak 15 m3 to zapomnij
    o tym sposobie.
    warstwa lisci, warstwa papieru i tak na zmiane.
    zaszczep wszystko glisdami kalifornijskimi, sa na necie i tak sie chyba
    nazywaja.
    po roku problem zniknie sam.
    moje w dwa lata przerobily przemielona na drobno czeresnie z wycinki.
    zniklo.
    w sobote bede tym nawozic bukszpany i inne takie...
    ale tak jak pisze. to zalezy od wielu czynnikow czy Ci sie uda.
    m.in od tego czy ktos ciekawski nie rozkopie Ci tej sterty coby sobie
    poczytac.

  • 4. Data: 2018-09-18 21:03:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-09-18 o 19:13, ToMasz pisze:
    > witam
    > mam setki kilogramów dokumentów. nie mogę ich oddać na złom

    W FOZZ-ie robiłeś?

  • 5. Data: 2018-09-18 21:04:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie tylko Ty masz taki problem. Nie mam tyle co Ty do utylizacji. Ale jak przychodzi
    jakis list, rachunek imienny itp to pojawia sie problem. Ktos powie ze jeden czy dwa
    listy to nie problem. Ale bedzie sie mylil bo to problem tylko mniejszy. Mnie by
    pasowala niszczarka wielkosci dwoch paczek fajek.

  • 6. Data: 2018-09-18 21:38:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 września 2018 21:04:51 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    jeden czy dwa listy to nie problem. Ale bedzie sie mylil bo to problem tylko
    mniejszy. Mnie by pasowala niszczarka wielkosci dwoch paczek fajek.

    Masz:

    https://www.gearbest.com/home-gear/pp_009965713159.h
    tml?wid=1433363&amp;lkid=15726030

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2018-09-18 21:51:26
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 18 września 2018 12:14:03 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:
    > witam
    > mam setki kilogramów dokumentów. nie mogę ich oddać na złom,

    Mozesz tylko to sie nazywa utylizacja dokumentow i trzeba za to placic.
    I trzeba podpisac umowe i trzeba udokumentowac te umowe i obieg dokumentow z danymi
    osobowymi.

    Jak spalisz je u siebie w domu to moze sie okazac ze ci zabraknie papiera na to co
    zrobiles z tymi dokumentami i kiedys sie ktos moze przyczepic.

  • 8. Data: 2018-09-18 22:12:16
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=KwWwH8Ha7A0

  • 9. Data: 2018-09-18 22:42:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.09.2018 o 22:12, t-1 pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=KwWwH8Ha7A0
    no i właśnie dla tego pytam na tej grupie. ja to próbowałem robić,
    podobno pali się gównianie (w piecyku domowym, z obi, taka nowoczesna
    "koza") a roboty przy tym co niemiara. pozatym ja mam 200kg faktur z
    przed 2000roku, a nie tartak. paragony w 100% nieczytelne, ale to co
    było xserowane - ledwo zblakło. Jak wspominałem - próbowałem mielić to
    co wypluła niszczarka, suszyć... to jest zabawa dla totalnego "emeryta".
    nie poto aby uzyskać opał, tylko zmitrężyć czas. W takiej betoniarce
    jest z 10kg suchego brykietu, a kosztuje to z godzinę ciężkiej
    odmóżdżającej pracy.

    ToMasz

  • 10. Data: 2018-09-19 01:54:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

    > witam
    > mam setki kilogramów dokumentów. nie mogę ich oddać na złom,
    > spalić w zasadzie też niema gdzie.

    Może ciepłownia przyjmuje

> [...]
    > pomliłem, takie fioletowe do odkażania) licząc na zdecydowaną
    > zmianę koloru. tak. z fioletowej wody wychodzą beżowe kartki - ale

    Też próbowałem. Czytelne.

    > czy istnieje inne rozwiazanie niż niszczarka i piec czy
    > nie.

    masz ziemię? to zakop to.

    --
    Piotrek