  • 1. Data: 2018-09-10 19:00:44
    Temat: Rozdrabniacz do gałęzi
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Jak w temacie - ktoś używa i może coś polecić?
    Ciągle się męczę z wywożeniem do kontenerów gminnych gałęzi z podcinania
    drzewek/iglaków - decyzja zapadła, kupię rozdrabniacz.
    Wstępne rozeznanie mam - celuję w budżet 800-1300 zł. Ktoś używa 2-3 lata
    i może polecić konkretny model?

    TG

  • 2. Data: 2018-09-10 19:25:48
    Temat: Re: Rozdrabniacz do gałęzi
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2018 19:00:51 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:
> [...]
    > drzewek/iglaków - decyzja zapadła, kupię rozdrabniacz.
    > Wstępne rozeznanie mam - celuję w budżet 800-1300 zł. Ktoś używa 2-3 lata

    Kika postów tutaj masz
    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.rec.og
    rody/rozdrabniacz%7Csort:date/pl.rec.ogrody/ybNJtCzM
    u08/hPYaRzufAgAJ

  • 3. Data: 2018-09-10 19:34:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.09.2018 19:00, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Ktoś używa 2-3 lata i może
    > polecić konkretny model?

    Używam od zawsze, lecz nie wiem jaki to model, bo wszystkie
    naklejki już dawno poodpadały, powycierały się, ale siecze
    jak nowy. W każdym bądź razie bardzo przydatny na gumnie
    przynajmniej dwa razy w roku - na wiosnę i na jesieni.
    Z mojego doświadczenia wynika, że nie tyle ważny jest
    model, co jego moc - im większa, tym lepiej. No i trzeba
    się zaopatrzyć w zatyczki do uszu, bo hałas przy łupaniu
    grubszych gałęzi słychać chyba na drugim końcu miasta
    (ale jak w znanym szmoncesie: phi, wielkie mi miasto -
    pięć tysięcy ludzi! ;) ).

  • 4. Data: 2018-09-10 19:49:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 19:34 collie <c...@v...pl> pisze:

> [...]
    > grubszych gałęzi słychać chyba na drugim końcu miasta
    > (ale jak w znanym szmoncesie: phi, wielkie mi miasto -

    No to żeś mi pomógł :-)

    TG

  • 5. Data: 2018-09-10 20:37:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.09.2018 19:49, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > No to żeś mi pomógł :-)

    Sapienti sat.

  • 6. Data: 2018-09-10 20:47:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 20:37 collie <c...@v...pl> pisze:

    > Sapienti sat.

    Nie wystarczy - bardziej od mocy liczy się rodzaj głowicy -
    noże/bęben/zębatka/frez i typ silnika indukcyjny/komutatorowy.

    TG

  • 7. Data: 2018-09-10 21:37:14
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.09.2018 20:47, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Nie wystarczy - bardziej od mocy liczy się rodzaj głowicy -
    > noże/bęben/zębatka/frez i typ silnika indukcyjny/komutatorowy.

    No to się masturbuj specyfikacjami - "powiedz kotku co masz w środku".
    U mnie maszyna ma robić swoje, bez względu na to co ma w środku. I robi -
    z jedną dużą dziurą u góry, na drobne gałęzie, i jedną małą dziurą
    z boku, na gałęzie grubsze. W środku latają dwa zespoły noży: jeden
    działa jak w kosiarce rotacyjnej, drugi - jak w sieczkarni. Silnik
    1-fazowy bezszczotkowy. I nic więcej. I to mi wystarcza. Bo ja używam
    tego wynalazku amatorsko w ogrodzie przydomowym, a nie profesjonalnie
    w Ogrodzie Saskim.

  • 8. Data: 2018-09-10 22:12:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znowu balsam dla moich oczu.

  • 9. Data: 2018-09-10 22:37:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Znowu balsam dla moich oczu.

    Myślisz, że prawie milion członków Polskiego Związku Działkowców nie ma
    kosiarek, rębaków czy innych przyborów ogrodniczych? Oni mają jedynie
    mniejsze te ogródki. A, że Ty masz inne hobby i nie lubisz babrać się w
    ziemi nie ma żadnego znaczenia. Ja też nie lubię i u mnie rośliny też
    lekko nie mają, w tym roku trawnik przegrał z suszą, jak odżyje na
    wiosnę to będzie, jak nie to nie.

  • 10. Data: 2018-09-11 01:13:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mam znajomych co maja dzialki w ogrodkach pracowniczych czy jak to sie nazywa.
    Czasami u kogos jestem. Z narzedzi wiekszosc ma kosiarke elektryczna, szpadel,
    grabie. Maja tyle co mozna zapakowac w bagaznik zeby zabrac. Jak zostawia to jest
    prawie pewne ze beda musieli kupic nowe.