  • 1. Data: 2018-09-09 16:34:00
    Temat: budowa pieca
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    jestem ciekawy.
    Mamy trzon pieca kuchennego z cegiel szamotowych polaczonych zaprawa
    szamotowa.
    Widze obrazki bardzo starych piecow, wiejskich, czyli nie ma kafli tylko one
    sa obrzucone glina i pomalowane na bialo.
    Może jestem niedorobiony ale bardzo mi sie to podoba.
    tylko dwa pytania:
    1 - czy ta glina rzucona jest bezposrednio na ten trzon z szamotu czy tam
    jest jeszcze jakas "scianka" z czegos lekkiego z powietrzem miedzy ta
    scianka a szamotem?
    2 - czym ta glina jest pomalowana jak to sie przeciez rozgrzewa?

  • 2. Data: 2018-09-11 20:12:26
    Temat: Re: budowa pieca
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    przepraszam grupe za pytanie na poziomie debila.
    Juz wszystko wiem.

  • 3. Data: 2018-09-11 20:44:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 09.09.2018 o 16:34, pierdofon pisze:
    > 2 - czym ta glina jest pomalowana jak to sie przeciez rozgrzewa?

    A ten piec to nie był przypadkiem obrzucony wapnem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz