  • 1. Data: 2018-09-10 11:26:15
    Temat: szybkie ciecie rozpałki.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Sprawę mam.
    W tartaku kupiłem przyczepę rozpałki.
    Takie długie "patyki".
    Kiedyś używałem piły stołowej "cyrkulatki".
    Tylko że to chyba 4 kW silnik i hałas straszny.
    No i wtedy a piła przez 70% czasu leci na pusto.

    Wymyśliłem w tym roku że użyje piły ręcznej.
    Ale piła ma za małą tarczę.

    Myślałem o kupieniu spalinowej w casto.
    Ale boje się o zęby.
    Jakieś inne propozycje.

  • 2. Data: 2018-09-10 11:47:55
    Temat: Re: szybkie ciecie rozpałki.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.09.2018 o 11:26, Bolko pisze:
    > Sprawę mam.
    > W tartaku kupiłem przyczepę rozpałki.
    > Takie długie "patyki".

    > Wymyśliłem w tym roku że użyje piły ręcznej.
    > Ale piła ma za małą tarczę.
    Nie polecam. Tnie się niewygodnie, a i tak potrzebny jest jakiś stolik,
    czy podobna podpora. Dużo lepiej się nadaje tarczowa stołowa (nawet z
    Castoramy). Poza tym przyda się do majsterkowania o ile ktoś się w to
    bawi i ma gdzie trzymać kolejny "mebel".

    > Myślałem o kupieniu spalinowej w casto.
    > Ale boje się o zęby.
    > Jakieś inne propozycje.
    Jak chcesz ciąć "hurtowo" -czyli jak masz w miarę równolegle poukładane
    te patyki, to piłą łańcuchową tniesz naraz po kilkanaście i robota leci
    migiem. Nie wiem, dlaczego się obawiasz o zęby, chyba gwoździ tam nie
    ma. Ostrzenie łańcucha kosztuje ok. 8 zł, a nowy łańcuch 15 zł. Do
    takiej roboty spokojnie możesz kupić piłę łańcuchową elektryczną. Też
    daje radę.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-09-10 12:33:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Sep 2018 02:26:15 -0700 (PDT), Bolko

    > Jakieś inne propozycje.

    Mały palnik gazowy i rozpalanie bez podpałki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2018-09-10 13:14:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2018 12:33:17 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Mon, 10 Sep 2018 02:26:15 -0700 (PDT), Bolko

    > Mały palnik gazowy i rozpalanie bez podpałki.
    W starych piecach kaflowych codziennie?

  • 5. Data: 2018-09-10 13:37:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-10 o 11:26, Bolko pisze:
> [...]
    > Tylko że to chyba 4 kW silnik i hałas straszny.
    > No i wtedy a piła przez 70% czasu leci na pusto.
    >
    > Wymyśliłem w tym roku że użyje piły ręcznej.

    Siekiera?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-09-10 14:00:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Sep 2018 04:14:03 -0700 (PDT), Bolko

    > W starych piecach kaflowych codziennie?

    Nie ma znaczenia w czym. Palnik tak szybko i czysto rozpala drewno, że nie
    warto się pieprzyć z rozpałką.

    Poza tym co za desperat jeszcze w piecu kaflowym pali? No dobra, moja
    sąsiadka pali (a w zasadzie zadymia), ale to właśnie desperatka jest -- bo
    stać ją na cywilizowane grzanie, ale przecież tak "oszczędza".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-09-10 14:04:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Sep 2018 11:47:55 +0200, Jacek

    > Do
    > takiej roboty spokojnie możesz kupić piłę łańcuchową elektryczną. Też
    > daje radę.

    No a dlaczego niby miałaby nie dawać rady? Przecież silnik elektryczny o
    tej samej mocy co spalinowy jest znacznie lepszy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2018-09-10 14:38:52
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2018 14:01:01 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Mon, 10 Sep 2018 04:14:03 -0700 (PDT), Bolko

    > Nie ma znaczenia w czym. Palnik tak szybko i czysto rozpala drewno, że nie
    > warto się pieprzyć z rozpałką.
    >
    > Poza tym co za desperat jeszcze w piecu kaflowym pali?
    Moja mama.
    To kwestia kasy i wygody.
    Mój pradziad tak robił
    Mój dziad tak robił
    Mój....
    itd

  • 9. Data: 2018-09-10 14:43:59
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > W tartaku kupiłem przyczepę rozpałki.
    > Takie długie "patyki".
    Fachowo to się mazywają "obladry", takie obrzynki,tak?
    > Wymyśliłem w tym roku że użyje piły ręcznej.
    > Ale piła ma za małą tarczę.
    > Myślałem o kupieniu spalinowej w casto.
    > Ale boje się o zęby.
    Miałem kiedyś sporo gałęzi.Te lżejsze pociąłem mocując elektryczną piłę łańcuchową do
    stołu i kładłem drewno na piłę.Kawałki wpadały pod stół.
    Te większe:zrobiłem kilka krzyżaków(bodajże 4) z desek i połączylem je szpilką 12mm.
    Szpilka musi być przykryta drewnem.Kładłem bal i ciąłem po obu stronach, żeby
    trzymał równowagę.Ale można w ten krzyżak wsadzić kilka(naście) takich patyków i ciąć
    za jednym razem.
    Na jutubie znajdziesz stosowne materiały.Widywałem również zdjęcia ze spalinówką.
    Jednak zawsze druga osoba znacząco przyspiesza sprawę.
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2018-09-10 14:55:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Sep 2018 05:38:52 -0700 (PDT), Bolko

    > Moja mama.
    > To kwestia kasy i wygody.

    Ani z jednym ani z drugim nie ma to nic wspólnego...

    > Mój pradziad tak robił
    > Mój dziad tak robił
    > Mój....
    > itd

    ...prędzej właśnie o to chodzi. Ludzie nie wiedzą (wierzą) że taniej i
    wygodniej się klimatyzatorem na prunt ogrzać, niż użerać się paleniem w
    kaflaku z wątpliwą sprawnością, czystością i komfortem cieplnym.

    --
    Pozdor
    Myjk