  • 1. Data: 2018-09-09 21:31:00
    Temat: Re: Drewniana wiata - izolacja od ziemi.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-09 o 21:03, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.
    >
    > Skonczylem betonowa ie słupów pod konstrukcję drewnianą. Do słupów
    > planuje przymocować deski. Zastanawiam się jak prawidłowo powinno
    > się wykonać połączenie między deskami a gruntem?
    >

    > Pozdro.. TK

    Deski mocuje się ponad gruntem, pozostawiając małą lukę ponad ziemią.
    Jeżeli zależy Ci na szczelności to trzeba zrobić murek, żeby deski nie
    miały kontaktu z ziemią.

    Mam nadzieję, że drewnianych słupów nie osadziłeś w ziemi czy w betonie?

    Powinno się zastosować odpowiednie kotwy tak, żeby drewniane belki nie
    miały kontaktu z ziemią czy z betonem.

    https://www.sklep.tribecco.pl/files/fotob/product-85
    .jpg

    https://e-armet.pl/pl/p/Podstawa-slupa-PSRU-60-200-6
    0x136x336-/535?gclid=EAIaIQobChMI_4ON1NKu3QIVTgQqCh3
    __QoNEAQYBSABEgJRePD_BwE

  • 2. Data: 2018-09-09 23:31:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-09 o 22:00, Maniek4 pisze:

    > Dzięki.
    > Do słupów wklejone będą kotwy. Do nich przykręcone słupy.
    > Natomiast ściany chciałbym, żeby były możliwie szczelne od spodu.
    > Zapobiegnie to nawiewaniu śniegu zimą. Myślałem o wkopaniu
    > obrzeży betonowych ale te zima będą się podnosić. Ten element
    > chciałbym jakoś rozwiązać.

    Obrzeża betonowe montujesz wewnątrz tak, aby deski zachodziły na nie na tzw.
    zakładkę, a nie do czoła.
    Wtedy ich ruchomość nie ma kompletnie znaczenia.