  • 11. Data: 2018-09-21 16:29:55
    Temat: Re: Drewno kominkowe
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.09.2018 o 10:18, Maciek pisze:
    > Nie pytam o iglaste, bo tu
    > wszystko wiadomo.
    Że tak spytam. Co wiadomo o iglastym? Że nie pali się nim w kominku?
    Jacek

  • 12. Data: 2018-09-21 16:39:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 21 Sep 2018 16:29:55 +0200, Jacek wrote:
    > Że tak spytam. Co wiadomo o iglastym? Że nie pali się nim w kominku?

    Też tak słyszałem. Moje iglaki hajcują się jednak aż miło. Jedyne wady
    jakie dostrzegłem to:
    - drewno iglaste musi schnąć nieco dłużej od liściastego (typowo 3 lata)
    - lepiej wrzucać małe porcje drewna iglastego, bo pali się bardzo żwawo

    Mateusz

  • 13. Data: 2018-09-21 17:23:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > - drewno iglaste musi schnąć nieco dłużej od liściastego (typowo 3 lata)
    > - lepiej wrzucać małe porcje drewna iglastego, bo pali się bardzo żwawo

    mnie ostrzegali wszyscy "nie pal bo smoła" "nie pal bo zablokujesz
    komin" nie pal bo ...cokolwiek

    Kominka używam jakieś 10 lat zdaje się... sosny/świerka poszło jakieś
    70% całości drewna jakim paliłem. Nic się nie smoli i nie zatyka. Kogut
    (czy jak to tam się zwie) który miał się zakleić smołą ze startości
    zwyczajnie się ukręcił i odpadł - do końca pracował wzorowo:)))))))

  • 14. Data: 2018-09-21 18:33:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 września 2018 17:23:24 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

> [...]
    > (czy jak to tam się zwie) który miał się zakleić smołą ze startości
    > zwyczajnie się ukręcił i odpadł - do końca pracował wzorowo:)))))))

    Wbrew pozorom najbardziej "smoli" brzoza.

  • 15. Data: 2018-09-21 20:05:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.09.2018 o 17:23, sirapacz pisze:
> [...]
    > (czy jak to tam się zwie) który miał się zakleić smołą ze startości
    > zwyczajnie się ukręcił i odpadł - do końca pracował wzorowo:))
    Też mi się wydaje, że z tym iglastym, to jakaś ściema. "Lobby liściaste"
    ;-) ?
    Ja palę różnym drewnem, bo mam z ogrodu drewno z orzecha, jabłoni,
    czereśni, gruszy, mam sosnę i świerk, mam brzozę, buk, olchę, wierzbę i
    topolę. Nie widzę różnicy w smoleniu pomiędzy iglastym a liściastym.
    Szyba też podobnie się brudzi. Jak dla mnie, to najgorsza jest topola,
    bo pali się, jak słoma.
    Komin oglądam osobiście raz do roku i jest na nim tylko suchy nalot i
    trochę sadzy, żadnej smoły nie ma (minimalnie zasmolona jest "czapka",
    ale ta smoła ma zapach, jak z wędzarni).
    Jacek

  • 16. Data: 2018-09-21 21:34:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 16:29:55 +0200, Jacek napisał(a):

    > Że tak spytam. Co wiadomo o iglastym? Że nie pali się nim w kominku?

    Palić można, ale nie unikniesz odkładania się smoły w przewodach.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 17. Data: 2018-09-21 21:47:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Też mi się wydaje, że z tym iglastym, to jakaś ściema.
    > "Lobby liściaste" ;-) ?

    Liściasty chyba lobbuje za pumpą ciepła.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2018-09-22 11:00:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 21 września 2018 21:47:39 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Liściasty chyba lobbuje za pumpą ciepła.

    Jakby mnie palili w kominku to bym lobbował za czymkolwiek co mi powiedzą ;)

    L.

  • 19. Data: 2018-09-22 14:30:06
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-09-21 20:05, Jacek wrote:
    [...]
    > Ja palę różnym drewnem, bo mam z ogrodu drewno z orzecha, jabłoni,
    > czereśni, gruszy
    Aż żal takie drewno do pieca wrzucać. Również pozyskuję takie z ogrodu,
    ale wrzucam je do wędzarni. :-) Włącznie z orzechem, co niektórzy
    wędzarze odradzają.

  • 20. Data: 2018-09-22 15:32:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JDX pisze:

    > Aż żal takie drewno do pieca wrzucać. Również pozyskuję takie z ogrodu,
    > ale wrzucam je do wędzarni. :-) Włącznie z orzechem, co niektórzy
    > wędzarze odradzają.

    Aż żal takie drewno kłaść do wędzarni. W meblarstwie są to gatunki
    wysoko cenione. Włącznie z orzechem, kiedyś występującym w przesycie,
    że aż niektórzy odradzają.

    Jarek

    --
    Potem w ogorzałych twarzach trochę przygasł i poszarzał
    przygód blask, co kiedyś iskry z oczu niecił.