    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Falownik PV do 10kW na 3 stringi?
    Date: Mon, 2 May 2022 19:05:33 +0200

    W dniu 2022-05-02 o 18:49, M M pisze:
> [...]
    0a-mc4-dc-1000v-10801644214

    ny-rownolegly-ip67-2szt-8853817198

    > Ja sobie to chcę połączyć w skrzynce zabezpieczeń DC na zewnątrz budynku, w której
    będą też styczniki do odcinania paneli (własne rozwiązanie zamiast fabrycznego
    wyłącznika ppoż, bez elektroniki - po prostu znika napięcie w cewce to stycznik
    przerywa obwody DC).
    Wybij sobie z głowy stycznik. Odłączniki ppoż są z silnikiem bo tylko
    one są w stanie zapewnić odpowiednią przerwę.

    Dalej z tej skrzynki kabel 5x4mm2 do drugiego budynku gdzie jest
    falownik (możliwie blisko przyłącza, by nie tracić mocy przy napięciu
    sieci bliskim max). Nie widzę natomiast potrzeby stosowania diod,
    Bo sie nie znasz, bez diod jeden string będzie zasilał drugi, diody sa
    konieczne.

    oba stringi wschód-zachód dają zbliżone napięcia (przy zmianach
    nasłonecznienia zmienia się wydajność prądowa, ale napięcie pozostaje
    prawie stałe).
    bzdury.

    > Ale 2 stringi wschód-zachód mogą razem dać jakieś 1,5 razy tyle w południe.
    Nie dadzą.

    Więc może nieznacznie przekroczyć max dopuszczalny prąd wejściowy. Jak
    falownik sam ograniczy to OK, gorzej jak uzna to za jakiś niemożliwy
    stan awaryjny (zbyt jasne Słońce, a może bombka atomowa) i się wyłączy.
    falownik nie wie że panele mogą dać więcej, nic się nie stanie, po
    prostu lekko obetnie moc ale straty z tego tytułu to pojedyncze procenty.

    --
    Janusz