    Subject: Re: Fotowoltaika a co2
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: KIKI <h...@u...dl>
    Date: Sun, 22 Dec 2019 19:03:41 +0100

    On 22.12.2019 15:59, Budzik wrote:
    > Zaciekawiło mnie kilka wątków dotyczących fotowoltaiki w kontekście
    > produkcji w Chinach i emisji co2 przy produkcji.
    >
    > Ja rozumiem, ze produkcja paneli powoduje emisje co2 ale czy przy takich
    > produktach nie powinno być tak, ze emisje liczy sie rowniez w druga
    > strone? Skoro panel słuzy do produkcji prądu a zatem przez jakis okres
    > swojej pracy będzie powodował zmniejszenie emisji to ten uzysk powinno
    > się jakos oszacować przy jego produkcji co mogłoby pokazać ze taki
    > producent w dłuzszej perspektywie czasu ma wrecz ujemną emisje co2?
> [...]

    To jest właśnie dylemat. Elektrowni kompletnie nie zależy na tym żeby
    ktoś sobie sam produkował prąd. Oni by wręcz chcieli zapisu ustawy tak
    jak produkcja spirytusu czy papierosów. Zawsze to powtarzam, że dla
    elektrowni liczy się każde mieszkanie, które płaci miesięcznie kilka
    sówek i mają stały dochód.
    Każde samorobne produkowanie prądu to dla nich strata.

    Na pewno za 10 lat każdy dom będzie miał swój prąd, będą na pewno
    dachówki i szyby produkujące go. To żaden biznes dla elektryków to tylko
    strata.

    I naprawdę nie wiem jak to będzie ale na noc może będziemy gromadzić
    prąd w akumulatorach, a może nie ale na pewno to rozchwieje energetykę