  • Data: 2019-12-23 11:45:08
    Temat: Re: Fotowoltaika a wyłączenie prądu przez energetykę.
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, December 23, 2019 at 11:31:32 AM UTC+1, Adam Lubszczyk wrote:
    > Witam!
    > W związku z FV naszło mnie takie pytanie techniczne.
    > Standardowa FV jeśli energetyka wyłączy prąd to musi się także wyłączyć. Jak jednak
    poznaje, że ma się wyłączyć - chyba poprzez pomiar napięcia z sieci.

    > Załóżmy taką sytuację:
    > Mamy osiedle domków - bogatych - więc większość ma FV, zasilane z jakiegoś jednego
    transformatora. W pogodny dzień następuje awaria lub planowe wyłączenie sieci -
    odłączenie transformatora.

    > Jak teraz zachowają się FV? Wzajemnie będą podtrzymywać napięcie w sieci,
    oszukując się wzajemnie, że nadal jest zasilanie z energetyki?

    Ja bym zakladal, ze przestana dzialac. Chyba, ze ktos sobie kupi jakis hybrydowy
    falownik, to bedzie mial prad tylko u siebie.
    Nie ma szans, zeby energetyka pozwolila podpiac do sieci cos, co przy wylaczeniu
    pradu w sieci pusci go do slupa ;) Przeciez to moze np. zabic elektrykow, ktorzy
    spodziewajac sie wylaczenia napiecia beda cos tam grzebac...