    From: "KS" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fundamenty - wieniec
    Date: Tue, 10 Jun 2014 21:54:44 +0200

    >Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    oups.com...

    >Zapytaj kierbuda.
    >Czasami wieniec niezbędny czasami zbyteczny.
    >Projektantem się mniej przejmuj. Większośc projektów robią studenci a tylko
    >pieczatki sa od osób z uprawnieniami. Jeśli >masz typowy projekt to
    >projektant nie wiedział pewnie jakie masz warunki gruntowe itp. Z reguły
    >projekty sa grubo >"przewymiarowane" i tylko dobry kierbud na miejscu może
    >to poprawić.

    Mam całkowicie odmienne doświadczenie.
    Mój kierbud sprawdzając zbrojenie stropu i widząc że zbrojenie dodatkowe na
    płycie filigran leży na kratowniczkach.
    (była to strefa ściskana w moim przypadku) stwierdził że jest ok i można
    zalewać.
    Gdyby nie moja reakcja tak by zostało.
    Konstruktor nie miał żadnych wątpliwości że b.poważny to błąd.
    Fakt że sam wiedziałem czego chce i kierbuda który jest architektem i robił
    mi adaptacje wziełem najtańszego, ale architekt powinien coś wiedzieć o
    konstrukcji a tu lipa.
    Więc uważam rady typu "pytaj kierbuda" czy "rób jak masz w projekcie" są
    średnie.
    Mysleć zawsze trzeba a projekty robią i kierbudami bywają rózni ludzie.

    K.S.