  • Data: 2020-08-27 13:43:00
    Temat: Re: Gdzie kupić drewno? Drewno, nie g....
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 26 sierpnia 2020 23:25:08 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    ylko że to deski z drzew które jeszcze miesiąc temu w lesie rosły

    > Miesiac to dosc czasu aby wysuszyc do sensownej postaci.
    > No chyba ze nie suszone.

    Wygląda to tak że drewno świeżo po ścięciu wjeżdża do tartaku i tam albo od razu
    przerabiane na dechy alebo kilka/kilkanaście dni kłody lezą
    Zdarzało mi się dechy kupować że było widać ze dosłownie tego dnia z traka zeszły.
    Czasami uda się trafić takie co z tydzień na placu poleżały
    Na 4 okoliczne tartaki tylko jeden ma suszarnię ale akurat ten detalistom nie
    sprzedaje.
    Gadałem z właścicielem jednego z tych tartaków to mówi ze dziennie 3 transporty
    drewna przerabiają i robią na bieżąco- to co z lasu na tartak wjedzie to idzie na
    trak tyle zamówień maja.
    Szukałem swego czasu dostawcę suchych desek to najbliższego znalazłem 160km od mojej
    miejscowości
    Przymierzam się wiec do budowy wiaty że by nakupić dech, pookładać tam i niech
    chociaż z pół roku poleżą te co zacznę coś z nich tworzyć